torsdag 5 november 2009

EFIT - 5 november

Det är den 5 november och snacket går om att det ska komma snö idag och i samband med detta varnar de för trafikkaos! Än så länge lyser snön med sin frånvaro utanför mitt fönster men hoppas verkligen att jag får chansen att dokumentera de första flingorna;-))

Det är EFIT idag och jag hade faktiskt inte tänkt att vara med men nu sitter jag här och ska inte jobba idag på grund utav "magras" idag. Något kul måste jag ju göra så därför får ni vara med mig idag om ni vill!

06.30
Vardagsmorgon innebär hos oss oftast havregrynsgröt till frukost.
Jag tillhör den lilla skaran som inte har så himla gott humör innan jag ätit frukost
så frukosten ska gå lätt och på rutin.

Håll grytan kokande...

08.00
Igår var jag ju i Göteborg
efter vi fikat klart på Caféva i Haga
slank jag in och köpte lite badkulor som nu är på plats i badrummet.

Simma lugnt...


09.00
Dags att avboka månadens bok från Böckernas klubb
gillar i och för sig Kerstin Ekman
men har mer och mer gått över till pocket,
slit och släng generationen ni vet!

Vänd blad...


10.00
Dags för en kopp grönt te
har ju hört att det är så himla nyttigt
antioxidanter, fettförbrännande osv ...
jag dricker det för att jag tycker om det
men har ni läst nyheterna idag?
Insektsgifter låter väl inte så direkt lyftande - eller?

Teatime ...


11.00
Jag är inte ensam om att vara hemma idag
även lillkillen är hemma
ja lill och lill - det var kanske några år sedan;-))
Vårt hem har blivit en sjukstuga!

Åren de går och går...


12.00
En Stinas kyckling får lösa dagens lunchproblem
enkelt, snabbt samt lagom när inte alla ska äta

Mätta magar är nöjda magar...

13.00
Vart tog snön vägen som de lovade oss?
Inte hos mig men kanske hos dig?

Ja se det snöar ja se det ...


14.00
Kryper ner under filten med en bok i högsta hugg
funderar på hur många minuter detta kommer att hålla
innan

Zzzzzz ...

15.00
Vaknade till av telefonsignalen
det var lilla mammsen som ringde
inget nytt om när pappa ska opereras
håller alla tummar jag har för nu får det snart hända något!

Ring ring bara du slår en signal ...


16.00
Körde grabben till vårdcentralen
dags för vaccination.
Inte var vi ensamma inte utan
kön ringlade sig ut genom denna entré när vi kom.
Gjorde allt redo för att fota själva sprutsticket
jag fick hjälpa en kvinna att hålla hennes lilla baby!
En riktig goding så stackars mig;-))

Ett äpple om dagen håller ...

17.00
Dagens middag är Laxpasta
koka ihop ca 1 dl matlagningsgrädde/person
ta ajvar reelish efter smak
koka ihop ca 5 min
lägg i lax skuren i kuber
låt bli genomkokt
lägg i kräftstjärtar
servera med nykokt pasta

Fisk gör oss intelligenta...
18.00
Åker till mamma för nu är det dags för vattengympa
jag tänker i varje fall ge det ett försök!
Mor & far har alltid så vackra blommor vid entrén.

Far ror och mor är rar...

19.00
Dags för vårt pass
ett styrkeyoga pass som vi aldrig testat innan
det var helt okey!
"Bananerna" användes flitigt!

30 minuters fysisk aktivitet/dag...

20.20
Passet var 70 minuter och jag lovar er
att det var skönt att slappa här efter passet.
Skönt att inte behöva stressa.

Avslappning är mental gympa...


21.00
Nu är vi klara för idag
så oxå min EFIT.
Hoppas ni haft en bra dag och välkommen åter!

Snön då?
Förutom de få flingorna som yrde runt i luften ett tag
har den lyst med sin frånvaro;-))

10 kommentarer:

  1. Hej!

    Huvudvärken börjar redan släppa :) Det gäller att mota olle i grind genast.. :) Under sommaren har jag hängt lakanen ute på vindan (har uteplats) men vintertid manglar jag gärna. Det är dels, som Du säger, lite lyx och rätt skönt att lägga sig på manglade lakan.. dels är det lite mer ordning i linneskåpet, tycker jag :D och så är det rätt avkopplande att stå i tvättstugan och småplocka lite, tänka och bara vara..

    Tack för Din titt och kommentar. Badkulor låter lyxigt. Jag har badsalt/skum men badar sällan.. förr gjorde jag det ofta men tålamodet har trytit med åldern ;) eller så beror på det på att våra badkar är rätt korta :(

    SvaraRadera
  2. Hej

    kikar in på din efit! JObbigt med magras....hoppas det gått över nu!

    Badkulor va myyysigt!!!

    Kikar in sen igen!

    ha en fortsatt bra dag

    SvaraRadera
  3. Fina färger på badkulorna! =)
    Saknar ett badkar här hemma...

    Hoppas magen mår bättre...

    SvaraRadera
  4. badekulene så utrolig fine ut! Hærlig pynt til badet! god bedring i heimen..kjedelig å være syk.

    SvaraRadera
  5. Åh jag har missat EFTI-dagen *suck* Hoppas du och din son blir friska snart

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Är inne och kikar på din dag!

    Skulle också behövt sova en stund.
    Ja, här är då ine snön! Den lyser med sin frånvaro...

    // Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Trevligt med lite badkuklor!
    Jag kom iväg till jobbet men väl där hände inte mycket än lite räknade av prylar..i långsamt tempo :)

    SvaraRadera
  8. Vilken UNDERBAR teburk du har!! =o)
    Här kom det lite snö på förmiddagen. Men, det låg ju inte kvar.
    Och, på eftermiddan var det bara regn.

    SvaraRadera
  9. Man magrar av magras...
    Hoppas att du mår bättre idag!
    -♥-

    SvaraRadera
  10. Har haft uppehåll på havregrynen men i fredags gjorde de comeback, håller helt och hållet med, frukost ska göras snabbt och enkelt.

    SvaraRadera