lördag 5 december 2009

EFIT - 5 december

Lördagen den 5 december är en EFIT-dag och du är varmt välkommen att följa min dag här på Smått & Gott. Bilderna kommer att uppdateras under dagen samt morgondagen för jag har inte riktigt koll på när jag kommer hem igen;-))

00.10
Fattar inte riktigt att jag fortfarande är uppe
för jag har varit så trött hela dagen innan!
Men nu tänker jag krypa ner under lakanen.
God natt!

07.10
Men vad i hela friden är detta?
Kollade ju på klockan i sovrummet och tyckte den var åtta
men när jag kommer ut i köket visar det sig att det var helt galet;-))
Ingen idé att lägga sig inte utan jag passar på att njuta av lugnet istället!

8.00
Sitter i soffan och läser min tidning.
Det finns mycket att drömma om när man bläddrar!

09.15
Nu är jag rejält hungrig
även fast resten av familjen sover vidare.
Tidningen gör mig sällskap vid frukosten!

10.00
Fixar till naglarna
för idag ska jag traska runt på Romerska!
Tänkte det att om naglarna lyser tillräckligt rött
så kanske alla missar att jag inte vaxat benen och bikinilinjen;-))

11.00
Har löst Melodikrysset
samtidigt som jag börjat packa!
Det blir en heldag idag.
Svampgänget ska träffas;-))
Hoppas verkligen de vill vara med i min EFIT!
Lovade fixa fikat så kaffet är klart
kakan bakades igår!

12.00
Nu är vi ute i skogen
tänker traska runt och samla
både material till kransarna men oxå steg till min Omron!

13.00
Hittar härliga motiv i naturen.
Det är så härligt att gå i skog och mark
vi hinner avklara ett och annat
samtidigt som vi njuter av
natur och lugn!

14.00
Naturen ger alltid tillfälle till reflektion.
Funderade på om det är trädet som håller uppe stenbumlingen,
eller vad tror ni?
Dags att lämna skog och mark
nu ska vi bada Romerskt!

15.30
Dags för en välbehövlig fika.
Kaffe, mjuk pepparkaka och choklad
blir en bra grund inför badandet!
Här tappar jag begrepp om tid och rum helt och hållet;-))
Men under ett antal timmar hann vi med både det och andra.
Vissa utav oss utmanade sig själv mer än andra!
Eller vad sägs om:
spikmatta och dopp i den 14 gradiga bassängen?
Själv blev jag mest utmanad utav att det var mix idag
kan väl säga det att det var baddräkt på!
å borde verkligen ha fixat bikinilinjen isf att målat naglarna;-))

Vi fick oxå veta att vi kvinnor var självpratande
utav en äldre herre i bastun
men det är väl inget nytt?

17.00
När vi var färdig badade
åkte vi hem till L för att fortsätta vår underbara dag.
Många påsar var det att bära in
inför kvällens kransbindning.

18.00-01.30
Ja som sagt var har jag tappat tiden totalt!
Men här kommer en liten resumé över kvällen.

Glögg är ett måste i dessa tider
pepparkakor med ost passar perfekt till!

Något av oss utmanade sig lite extra!
Alla hade vi fått ett skaldjur att fixa något ätbart utav.
Jag fick krabba på mitt bord
och hittade en krabbpaj på webben.

Alla 5 tjejer fixade och donade och på buffébordet stod sen:
kräftstjärtssoppa
krabbpaj
gratinerade musslor
färska räkor, avocado och ägg
grillad marinerad scampi
bröd och ost.
Till detta gick det en och annat glas vittvin;-))

Nu var det dags att börja pyssla!
Och mycket skapande blev det vill jag lova
även om några av oss stundtals tvivlade på vår kreativitet.

Jag hade tur och hittade lagom stora kvistar att fästa på kransen
inte fattade jag att det var kvistar som var tänkta att sitta på en annan krans;-))

Vi blev alla glada och stolta över våra resultat!
Vilka fantastiska kreatörer vi är;-))

Efter allt skapande behövs mer energi
nu i form av efterrätt!
Missade att fota innan jag vräkt i mig min fruktsallad
men Amaretton är ivf kvar;-))

Bjuder på något så ovanligt i min blogg som
en bild på alla som förgyllde min dag!
Som ni ser är vi ett gott gäng;-))

11 kommentarer:

  1. Hur många är det som brukar kolla in bikinilinjen så här i december då? ;)

    P.S. Jag ändrade ditt inlägg på ettfotoitimmen.se då du postat förra gångens EFIT. D.S.

    SvaraRadera
  2. Tittar in på din dag. Jättefina bilder. Tittar in igen lite senare.

    SvaraRadera
  3. Hoppas det gått bra i svampskogen.

    SvaraRadera
  4. Hej, tittar in under EFIT och ser hur du har det :-)

    SvaraRadera
  5. Høres deilig ut me en tur til romersk bad! Lurt å lakke tåneglene med den fargen:-) Ingen kommer til å se på bikinilinjen! Ha en fin lørdag!

    SvaraRadera
  6. Vilken urtjusig dimmig bild i förra inlägget. Hoppas att din lördagkväll blev bra!
    Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  7. Hoppas det kommer fler bilder från resten av dagen!
    Skön söndag och trevlig andra advent.

    SvaraRadera
  8. Nu ser jag att det blev en bra lördagkväll! Vilken innehållsrik, rolig, mysig och kreativ dag. Kan väl knappast bli bättre?
    /Kerstin

    SvaraRadera
  9. Oj, vilken härlig dag du har haft !!

    SvaraRadera
  10. Haha - och du hade åsikter om att jag saknade en bild... ;-)
    En härlig dag hade du i alla fall!

    SvaraRadera