fredag 8 januari 2010

Tillbakablick - januari

Jag är en tillbakablickare;-)) Å eftersom jag var på semester den 1 januari och firade makens 50 års dag får ni hålla tillgodo med att jag lämnar mitt bidrag först idag, bättre sent än aldrig!

Helena på Bildbloggerian har en utmaning där tanken är att man ska titta tillbaka till på vad man gjorde för ett år sedan. Bilden ska helst inte vara bloggad innan och man ska skriva lite om bilden samt om man vill en reflektion om den månaden.

Mitt bidrag blir en skylt på vandringsleden Grinnsjön som jag traskade den 10 januari med några mycket goda vänner. Som ni ser finns det inte en gnutta snö, den hade töat bort under veckan. Men kan tala om att det var kallt och friskt. Men vad gör det när man är i gott sällskap och fikat är nerpackat i ryggsäcken?

Nämnas kan att jag fick fler fantastiska promenadupplevelser med gänget under 2009 och hoppas verkligen på att det fortsätter under 2010!

7 kommentarer:

  1. Så härligt att minnas vandringar man varit på med trevliga fikapauser ute i naturen. Och redan i januari!

    SvaraRadera
  2. Oj, så annorlunda det ser ut på bilden jämfört med januari i år då det är massor av snö. Bilden skulle lika gärna kunnat vara tagen i oktober.

    Länken till Bildbloggerian har förresten blivit lite knasig och leder ingenstans :)

    SvaraRadera
  3. Då gäller det minnas och det är jag inte riktigt riktigt bra på...

    SvaraRadera
  4. Hur långt är det runt Grinnsjön? Jag älskar vandringsleder där man kan gå runt! Gärna mellan 10 och 20 km.Och rejäl matsäck ska man ha!

    SvaraRadera
  5. Jag är ingen tillbakablickare - gillar att leva i nuet!

    SvaraRadera
  6. Vill inte tänka tanken att se bakåt ett år. Nä...framåt, framåt!
    Eller försöka landa i nuet.

    Stor stor kram!

    SvaraRadera
  7. Ja det ser verkligen inte ut som januari gör detta år! Ska nog också börja packa med mig fika på promenaderna, det är ju så mysigt :)

    SvaraRadera