torsdag 30 april 2009

Mina barndomsminnen har fått en törn


Nä nu är jag upprörd!

Tänk alla mina minnen från mina utflykter som barn - de är liksom hotade! Känner mig djupt kränkt!

När jag växte upp hade mor inte råd med Tuppeware - eller så är det så att jag likt så många andra ungar var lite glömsk av mig så att detta var ett strategiskt val av min kära mor?

Jag har i denna flaska avnjutit mjölk/vatten/nyponsoppa och mammas hemkokta saft - men nu är det alltså slut?

Jag har serverat mina kära barn dryckesminnen på samma sätt - men nu är det slut!

Mina planer var naturligtvis att även servera mina barnbarn dessa minnen - men nu är det förstört! obs jag har absolut inga barnbarn inte ens några på gång men....

Tänk så kul man har haft när man frågat:
- vad blir det om man vänder på SIRAP?
- PARIS - vad blir det om man vänder på PARIS? här finns två svar utifrån hur klipps den andra var så antingen blev det:
- jordbävning ... eller så:
- kladdigt!
Jisses vad man skrattade - tårarna sprutade! Å denna glädjen är vi nu berövade?

Jag tycker faktiskt detta är värre än när Sparbanken ändrade på sin ek!

Nu vill jag att vi samlas och startar en folkopinion - jag vill höra ropen skalla "Rätten till sirapsflaska för alla!"

På lördag ska jag ut bland stadens alla butiker och hamstra gamla flaskor - för den jag hittade i skåpet hade inget lock! jag har ju inte förstått att jag skulle vara rädd om detta!Jag är övertygad om att dessa tomma flaskor i en snar framtid kommer att säljas för rejäla penningar på blocket och andra säljsighter - Antikrundan kommer att kontakta mig inom en snar framtid!

Har ni sett den nya?

Det bär mig emot men här är den:


PS Jag tar gärna emot tips på vad jag ska göra med all sirapen! DS

6 kommentarer:

  1. Visst är det fräckt! Det minska man kan begära är väl åtminstone att dom går ut med det i förväg så man är beredd!
    Eller har folkomröstning!

    Underbara bilder du har i din blogg.

    SvaraRadera
  2. Det är mycket från vår barndom som de har varit och nallat på!
    Raketosten säger jag bara, bara en av alla de saker de varit på.
    Men sirapsflaskan är ju nästan så det är värt att starta ett upplopp, jag hänger!
    Kanske nått att ha på plakatet idag.

    SvaraRadera
  3. Haha.. Jag förstår din upprördhet trots att jag faktiskt aldrig nyttjat denna sirapsflaska i större utsträckning. Jag skriver gärna på dina protestlistor!

    SvaraRadera
  4. Håller med det här är förfärligt!!
    kramen goa du!

    SvaraRadera
  5. Även jag fick med mig saft i sirapsflaskor när matsäck skulle med i skolan...

    SvaraRadera
  6. Kul att fler demonstrerar idag! Jag har en gammal sirapsflaska i skafferiet och den tänker jag inte kasta på sopåtervinningen när innehållet är slut.
    Ha det bra

    SvaraRadera