måndag 20 juli 2009

Fyrverkeri i sommarnatten


Lyckades ju boka in vår Stockholmsresa samma helg som Fallensdagar här i stan - inte helt lyckat enligt grabben som åkte med till Stockholm - men hellyckat enligt de som fick huset för sig själva;-))

Ikväll avslutades det hela med fyrverkeri och det tänkte jag ju inte missa så jag hörde med grannfrun om hon ville med. Ju senare kvällen blev ju mer ångrade jag mig! Tänkte krypa ner med en bok istället, å blir det kanske inte regn? Men när jag ringde och hörde efter så var grannfrun och dottern redo för att åka med mig så då var det bara för mig att följa med! Å sen hade jag ju lovat att hämta hem mellangrabben när allt var slut så...

Hela stan och lite till tycktes vara på plats! Svårt att hitta parkering samt rena folkmassor som traskade åt alla håll och kanter. Stockholms gator var öde i jämförelse;-))

Hörde slutet på EMD konserten och sen efter en extra lång väntan brakade fyrverkerierna igång. Å jag lovar att det var lika vackert som det brukar och helt plötsligt fattar jag inte varför jag ens tvekade!

Det är något visst med fyrverkerier!

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med fyrverkerier! Lite svårt bara på sommaren när det är ljust om kvällarna!

    SvaraRadera
  2. Gillar EMD, de kan sjunga de...

    SvaraRadera