söndag 18 oktober 2009

Fototriss - rost

Det är söndag igen och dags för Fototriss - rost. Veckans tema är ett spännande tema men idag hade temat F-rost passat hos mig för jag tog en runda i trädgården innan frukosten och hittade både det ena och andra som var påverkad av frosten. Men det får visas någon annan stans.

Rost kan vara något man längtar efter att få till för att få den där sköna inredningskänslan samtidigt som det kan vara ett gissel som man vill bli av med. Du kan ju alltid ägna dig åt vilken slags rost jag bjuder på i de olika bilderna;-))

Min första bild är fästet på grillen - hoppas den håller en säsong till!

Grabbens moppe - hoppas han lyckas fixa sitt körkort snart!

Noga fäst i berget men ändå påverkad av tidens tand!

14 kommentarer:

  1. All rost är sannerligen inte vacker eller önskad - hoppas att det inte sker någon olycka! Cykeln tycker jag nog ser värst ut...

    SvaraRadera
  2. Jepp rost kan man hitta lite varstans härligt tolkat...

    SvaraRadera
  3. Min favoritbild är den första. Gillar färgskiftningarna hos rosten, ser ut som ett litet konstverk.
    /Susanna

    SvaraRadera
  4. Visst är rost vackert....
    Min favvo hos dig idag blir bild Nr:1

    ha en fortsatt skön söndag kväll!

    SvaraRadera
  5. Visst kan rost vara vackert, även om det är oönskat. Min favorit är det första fotot.

    SvaraRadera
  6. Härlig triss med sköna harmoniska färger. Kul också med dina kommentarer till varje bild.
    Och tack också för din kommentar på min blogg. Önskar dig en skön vecka.

    SvaraRadera
  7. Hoppas ni inte rostar i hop alldeles:-)

    SvaraRadera
  8. Bild ett blir min favorit. Det ser så sprött ut, som om den kan vittra sönder bara man tar i den...
    Tack för din kommentar hos mig.

    SvaraRadera
  9. Första bilden är riktigt snygg. Vacker bakgrund, härligt ljus runt fästet, fina färgskiftningar, skugga. Läcker detaljbild.

    SvaraRadera
  10. Första bilden blir veckans favorit i din fina triss.

    SvaraRadera
  11. Fin triss, där första bilden blir min favorit!

    SvaraRadera
  12. Tänk att rost kan vara snyggt trotts att det inte är speciellt bra på vissa ställen.

    SvaraRadera
  13. Det är konstigt att viss rost är "konst" och viss rost inte alls är ok.......Men det är klart att på fordon och saker som ska användas är det väl inte så bra med rost. /Anette

    SvaraRadera
  14. Ja, rosten tar sig in överallt och det gäller att stoppa den i tid. Om man nu tänkt sig det. :-)

    SvaraRadera