söndag 11 oktober 2009

Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag

Eller snarare igår men det hoppas jag är okey;-))

Har tillbringat helgen med ett glatt tjejgäng
som har traskat runt i skogen och plockat svamp
Detta är utsikten från stugan vi camperade i

Vi traskade runt i tre timmar och
även om det inte syns på denna bilden
så plockade vi svamp
både tratt och gul kantarell
som förädlades till svampsoppa till förrätt
och spagettipumpa med svampstuvning till buffén

Vi var mycket noga med vätskebalansen;-))
Fatta att en av tjejerna släpade med sig en triss av dessa flaskor
som vi skålade i när vi hade vår fikapaus!

Detta är mitt bidrag till Fototriss - så är ser det ut där jag är idag

7 kommentarer:

  1. Jamen då kunde ju din triss varit en flaska på varje bild, med olika vyer... Hehe.
    Jag gillar helt klart tredje bilden bäst!

    SvaraRadera
  2. Den tredje bilden är i särklass den bästa. =o)

    SvaraRadera
  3. Låter som en trevlig helg. Vem är svampexperten, du kanske? Foto två ser sött ut, eller kanske snarare syrligt. Men foto tre lockar mest. Fint hur skogen bakom fotografen speglar sig i flaskan. Häftig utsikt från berget också. :-)

    SvaraRadera
  4. Det ser ut att ha varit en härlig helg. Jag håller med om att det är väldigt viktigt med vätskebalansen... Därför blir bilden på flaskan min favorit.

    SvaraRadera
  5. Den översta ser ut som en tavla av Prins Eugén. Både i färger och motivval. :o) VACKER!

    SvaraRadera
  6. Det ser ut som om ni haft det fint tillsammans. Och då var ni väl värda lite bubbel. :-)

    SvaraRadera
  7. Ha, ha - ja det gäller att se till att få i sig vätska. Den där sorten har jag proavat med - gott! Och fina bilder.

    SvaraRadera