söndag 22 november 2009

Fototriss - skön

Dags för en Fototriss och temat idag är skön.
Det finns mycket som är skönt runt omkring oss.

Det är skönt att ha goda vänner att umgås med.
Att ingå i ett sammanhang med andra.
Igår var jag på förfest hos min barndomskamrat
och vi skålade i champagne
de små bubblorna kittlar skönt på tungan;-))

Efter en vecka på jobbet
brukar jag tycka det är skönt att
ta ett glas vin och sjunka ner i soffan.
Det är även skönt att ha ett jobb
som man trivs med som jag gör.

Det är skönt att ha resminnen
speciellt att titta på och drömma sig tillbaka
så här i mörka november.
Det är även skönt att veta att vi har en resa inbokad i vinter!

15 kommentarer:

  1. Jag ser du gillar Mauro/rödvin.. Samma smak här, men igår blev det en annan smakupplevelse.. ett jättegott rödvin som en av våra barn bjöd på:-)
    Visst är det gott att känna den sköna stämningsfulla känslan i allt sönt som egentligen livet ger.. inte bara tråkigheter:-) Bra tolkning.

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen fångat det sköna!

    SvaraRadera
  3. Morrn.

    Det är rätt, det är skönt att ha goda vänner,
    något gott i glaset, ett kortsiktigt framtidsmål, t.ex en liten ferie.
    Ha de bra.

    Hasse A

    SvaraRadera
  4. Du har ju tema vin i din skönblogg - för visst är det vinstockar som skymtas på sista bilden!
    Mums!

    SvaraRadera
  5. Tycker nog att ett foto på dej själv vore befogat på temat skön!!! Du är skön och gillar vin!

    SvaraRadera
  6. ..så härligt att gå in och kolla på alla bloggar idag....
    man hittar så mycket härligt och skönt överallt!

    SvaraRadera
  7. riktigt sköna bilder! Så här i höstrusket känns den sista extra skön!

    SvaraRadera
  8. En riktigt skön triss. Ett glas vin till maten en lördagskväll är inte helt fel.

    SvaraRadera
  9. A-L, du lyckas verkligen fånga stunderna i dina bilder. Våra bubbelglas blev ett vackert stilleben. Och fortsättningen på kvällen helkul, och vad snyggt vi sjöng och kompet var super!
    /L

    SvaraRadera
  10. Både fototriss och EFIT på en och samma dag, jag är imponerad!

    SvaraRadera
  11. Ja, du har hittat sköna exempel på veckans tema.

    SvaraRadera
  12. Jaha, nu ser man vad helgens tema var vin, du har verkligen haft en sköööön helg...

    Nu tycker jag att du ska gå in o titta på vad sönerna gör när de spelar WoW för det var det jag "bara" skulle göra o då gjorde sonen den här Orckvinnan (den fulaste av alla fig, hm?!) till mig så jag själv fick se att det inte var några hemskheter utan bara kul...
    Nu ångrar han sig för man kan bara spela en åt gången o jag är för snål för att skaffa ett eget konto...

    Kramis o så spelar jag på realmen: Aszune kan du också säga till dem o så får vi snacka böcker nästa gång...

    <;D

    SvaraRadera
  13. *kramar om*
    Njuter av dina foton!

    SvaraRadera
  14. Vin är gott och som vanlligt fina bilder, men Anne-Lie jag blir nyfiken! Vart går resan?

    SvaraRadera