söndag 24 januari 2010

ABC i ord og bild - R


Nu har vi kommit fram till  bokstaven R i ABC i ord og bilder och jag tänker använda mitt arkiv. Jag gillar att resa och därför tänker jag bjuda på lite resebilder!

Gjorde en resa till Stockholm med yngste sonen och maken
där besökte vi Rosendahlsträdgårdar och njöt av blomsterprakten.



Tillsammans med min mor och syster gjorde jag en "Roadtrip"
till Amsterdam. På vägen stannade vi till i Bookholzberg
och där hittade jag dessa underbara rhododendronbuskar



Hela familjen åkte på en charterresa
till Fuerteventura - Corralejo - för att fira makens 50 årsdag.
Där drack jag detta underbara Rosévin från Rioja! 


Tillsammans med goda vänner reste vi till Lofsdalen
för att njuta av vintern.
Tog mig upp till toppen och njöt av den rofyllda utsikten.
Var kanske inte lika road av att ta mig ner 
då jag inte är så kaxig i de branta respektfulla backarna!



En jobbresa hann jag oxå med 
och den gick till Ravenna! 
Där gjorde vi studiebesök och på ett av ställena 
hade ungdomarna gjort denna tavla till oss.
Tavlan  reste med hem hela vägen till Vänersborg!


6 kommentarer:

  1. Nydelig blomster fra reiser flat. Ha en fin uke, F

    SvaraRadera
  2. Heldige du, som har hatt så mange flotte reiser! En riktig flott R fra deg!

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder från dina härliga resor!
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  4. Her var det mange flotte bilder fra dine reiser, og alle inneholder noe med bokstaven R.
    Ha en flott uke.

    SvaraRadera
  5. Det ser ut som du har hatt mange trivelige reiser. Så flotte bilder:)

    SvaraRadera