söndag 10 januari 2010

Så här ser det ut där jag är idag, del 6

Kul tema denna första Fototriss söndag tycker jag!
Så här ser det ut där jag är idag,
kan ju skilja sig åt i Sveriges långa land.

Idag är det nästintill töväder hos mig
endast minus 6,3 grader.

Fotat från altanen idag på förmiddagen.
I förgrunden ser ni vår snötyngda Paradisbuske
där fåglarna utfodras hela vintern.

Här ser ni ett av våra äppelträd och ett päronträd,
snart är det dags att ta fram sekatören och frissera dem lite.
Detta fotade jag igår när solen bröt igenom lite.

Detta fotade jag igår på min fotorunda.
Hit återkommer jag flera gånger om året
för det är en av mina favorit naturställen
här i närheten.

Bjuder på en bonusbild:

Så här har jag det inne
å det doftar helt underbart kan jag lova;-))

Har gjort ett "Städa skåpen bröd"
med bland annat riven kokt potatis och olika mjölsorter.

Ska bli gott till fikat lite senare!

16 kommentarer:

  1. mmmm, de där bröden såg goda ut!
    Visst är det konstigt att man plötsligt tycker att minus sex är varmt?

    SvaraRadera
  2. Det ser vackert ut - både ute och inne!

    SvaraRadera
  3. Härliga vinterbilder. Favoriten blir nog bild nummer två där solen lyser på trädgrenarna.
    Bonusbilden gillar jag också. Kan nästan känna doften.:)

    Tack för din kommentar.
    Ha en fortsatt skön söndag.

    SvaraRadera
  4. Töväder känns det faktiskt som trots minus :-) Härliga vinterbilder.

    SvaraRadera
  5. Snö har vi så det räcker överallt, men dina bullar tänder jag på. Mums.

    SvaraRadera
  6. Tack för titten hos mig. Du har tagit en härlig fototriss. Bullarna ser verkligen goda ut.

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga vinterbilder och så mycket snö ni har!

    Ha en fin söndagskväll!

    SvaraRadera
  8. Å nu blev jag sugen på att baka bröd också. Behöver också ta och rensa mjölpåsar. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  9. Oh så gott jag kan riktigt känna doften av nybakt bröd.
    men de andra bilderna är mer doftfria men fina.

    SvaraRadera
  10. mmm, gott med hembakat! Vilka snötyngda bilde du visar. Ja, när det är -6 är det nästan blidväder! ;-)

    SvaraRadera
  11. Var för kallt för att jag skulle ta en promenad idag -22 grader.... önskar att jag fortfarande var på Gran Canaria!

    Skön triss du bjuder på idag....
    å jag kan nästan känna doften av det nybakta!

    SvaraRadera
  12. Härliga vinterbilder! Mittenbilden blir min favorit, solen lyser så fint på träden.
    ha en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  13. jag tror jag hade för brått, Jag falelr för bullarna idag. :)

    SvaraRadera
  14. Så underbart vackert vitt hos dig oxså.. sedan att solen verkade vara framme, gör inte bilderna sämre:-)

    SvaraRadera
  15. En massa snö (som snudd hela Sverige verkar ha) och så härlig bonus med bakplåten i ugnen. Säkert både varmt och trevliga dofter i ditt kök. Tack för kommentaren hos mig.

    SvaraRadera
  16. Fina vinterbilder du har här !!!!!

    SvaraRadera