söndag 14 februari 2010

EFIT - 14 februari 2010

Söndagen den 14 februari är vad det är idag och förutom EFIT är det även "Alla hjärtans dag". En dag med förväntningar dock kanske inte lika höga som inför julafton;-))

Välkommen in och följ med mig under dagen!

0800
Vaknar till liv efter en natt i den utflyttade sonens rum.
Jag har haft problem med att sova under en tid.
Vaknar alldeles för tidigt och har svårt att somna om.
Om då kära maken ligger vid min sida 
och sussar blir det ännu svårare.
Då vill jag läsa istället vilket gör att maken vaknar så...
nu har jag lånat den tomma sängen så blir det frid och fröjd.

09.00
Gör mig en omelett för att stilla knorret i magen.
Resten av familjen sussar vidare i sina sängar 
och jag njuter av lugnet.

10.00
Plockar och donar bland mina blommor.
Orkidéerna får sitt vatten på söndagar
men passar även på att vattna övriga blomster. 
Nu börjar resten av familjen komma upp 
passar på att hoppa in i duschen innan där blir upptaget.

11.00
Mellangrabben har åkt med till stan
vi ska fixa "Fritidskortet" åt honom.
Med detta kort kan han åka på helger, 
lov och vardagar efter 17.00 i 100 dagar.
Kan väl säga att det var lättare sagt än gjort!
Rececentrum på järnvägsstationen och Respunkten på torget
hade båda söndagsstängt!
Hittade en buss som stod inne och gick dit för att tanka på kortet.
Döm av min förvåning när den stackars busschauffören säger att han inte får tanka på i bussen.
Jag får gå till Rececentrum eller Respunkten! 
Men va fasiken de är ju stängda båda två!
Kan nu bara säga det att jag är ytterst tacksam över 
att killen var mer serviceinriktad än sin arbetsgivare!
Kortet blev tankat;-))

12.00
Måste bara stanna till och fota
då jag tycker det är så vackert
när allt speglar sig i det stilla vattnet.
Mellangrabben påstår att jag är unik
som måste stanna på en busshållplats och fota;-))

 
13.00
Efter besök på apoteket så blev det matvarubutiken.
Veckans varor packas in i bilen för att transporteras hemåt.
Känns som om det är en eller två kassar mindre sen
storgrabben flyttat;-))

14.00
Nu blir det våfflor.
Receptet hittar du på Dubbelhakornas välmående!
Mina hemmavarande grabbar blev mätta & nöjda.


15.00
Tränar mig på hur olika ISO påverkar bilden.
Här är det ISO 1600.
Det ska ge en brusighet
vilket jag tyckte blev tydligast på denna lite för ljusa bild.

16.00
Vi var inte så attans  hungriga efter våfflorna
men mat ska man ha.
Fixade till lite pasta och kyckling.
Kycklingen kryddades med kycklingkrydda från Essensfabriken
och blev riktigt smaskig.

17.00
Jag packar ihop mig och ger mig av till filmstudion
medan maken tänder brasan.
Vi har känt oss lite småfrusna idag så detta kommer att göra susen.

18.00
Detta är en bonusbild för nu sitter jag på biografen
och njuter av filmen som ikväll är Prinsessa.
Regi av Teresa Fabik som oxå gjort Hip hip hora!
Min vinkork hamnade helt klart i MVG hinken när vi betygsatte filmen.

19.00
Filmen utspelar sig i Alingsås där 18 åriga Maja bor.
Hon drömmer om att bli skådespelare.
Maja är kraftigt överviktig, klumpig och socialt missanpassad
vilket inte är de bästa egenskaperna om man vill lyckas på film.
Men filmen är lite som Disneys Shrek 
där den vackra prinsessan finns inuti träsktrollet!
Se den för här är det styrka vill jag lova!

 
20.00
Kokar mig en kopp "Lukas blandning"
sen slår jag mig ner i soffan framför dator och tv.
Lite OS sitter finfint efter bion.

21.00
Å här sitter jag fortfarande;-))
Lite går tankarna till morgondagens jobbvecka.
Ska bli kul att samla ihop upplevelsen från konferensen
och ta tag i all liggande e-post!
Blir nog inte så många knop resten av kvällen så
jag tackar för mig!
 
Hoppas att även er dag varit en bra dag!

12 kommentarer:

  1. Flotte bilder!

    Ha en flott søndag videre:)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kikar in en snabbis för att se hur er dag ser ut så här långt. Återkommer senare!!

    Kram o ha en fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Tittar inom och ser hur Din dag ser ut så här långt.

    På återseende.

    SvaraRadera
  4. En lugn och skön dag, verkar du ha haft!

    Omeletten, såg inte helt fel ut.

    Ha en skön kväll.

    // Kram Anna

    SvaraRadera
  5. OJ vilken fin sida!! Den gillade jag verkligen. Väldigt välstämd och lite konstnärligt gjord.
    Den ska jag ha under bevakning ...

    SvaraRadera
  6. ♥ Tack för en trevlig kväll ♥

    SvaraRadera
  7. Ser ut som om du hade en bra dag!
    Dessutom har vi samma våffeljärn... lika brunfärgade också...

    SvaraRadera
  8. Mysig dag! Hade oxå behövt öva mig på min kamera!

    SvaraRadera
  9. Ja, igår var det verkligen ingen romantisk mysdag (blä för vinterkräksjuka) men vi slapp ju smälla en massa onyttigheter i oss.

    Ser att ni kommer att se Looking for Eric nästa gång; den har vi också haft på bion och den är jättebra!

    SvaraRadera
  10. Micke äter macka med falukorv och du äter omelett till frukost - jag måste verkligen uppgradera min frukostmeny.
    Så dina blommor får vatten varje söndag, sådan tur har inte http://favouritemum.blogspot.com/2010/02/efit-14-februari-2010.htmlmina.
    Ja det där med att få service en söndag i Sverige det är inte det lättaste, tur att det ordna sig.
    Jag hade också velat stanna och fota den vackra spegelbilden :)
    Det var kul att få vara med på din dag.
    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  11. Kul att läsa om din "Alla Hjärtans Dag". Du bjuder på fina bilder med rolig läsning. Jag hade likadant våffeljärn i mitt "förra liv" - det var fantastiskt bra (våffeljärnet, alltså). Ska nog köpa ett likadant igen, om det finns kvar.
    Hejdå!

    SvaraRadera