måndag 29 mars 2010

Balans eller obalans det är frågan?


 Härom dagen fick jag det nya numret av topp Hälsa. 
Ett av reportagen handlar om "4 veckor till joggsuccé!" 
Ja just joggsuccsé skulle jag gärna göra var så säker. 
Har fått rådet att lägga till någon slags konditionsträning för att 
reducera stresshormonet som tycks spruta på för fulla muggar.
Det räcker inte med vattengympa och spikmattan.

Snön har smält bort på vägarna och tid har jag ju så...

Kan väl säga det att fanns tre nivåer att välja på:
Nivå 1: Nybörjaren
Nivå 2: Motionären
Nivå 3: Löparesset
Kan ni gissa vilket jag valde;-))
Första veckan ska jag "smyga igång" å tänk det gjorde mig riktigt svettig!
En runda på ca 30 minuter och jag var helt slut,
men huka er för om fyra veckor så...

För att få lite balans i livet och inte förbruka för många kcal
stannade jag till vid Ritz konditori på hemvägen från staden.
Köpte varsin krokodil till mig och grabbarna.

Eller var det obalans jag behövde?


1 kommentar: