måndag 22 mars 2010

Må bra aktiviteter

Helgen spenderades i Halmstad.
Startade resan med att lösa melodikrysset i bilen,
tack Babsan för Neapel, i övrigt fixade jag det galant.

Lämnade in vårt bagage på hotellet
innan vi mötte grabben som pluggar till syrra.
Startade med en vända på stan. 
Även om shoppingen lockade så startade vi med en fika på
Fribergs Konditori och Bageri

Men sen blev det butikerna som var öppna till tre.
Halmstad har en härlig stadskärna med massvis med butiker
vilket passar mig som får allergiska utslag av shoppingcentran!
Åkte även ut till Snöstorp och kikade
där hyr grabben ett rum i ett stort hus,
det gäller att ha någon stans att bo när man pluggar.

Efter lite spaaktiviteter på hotellet
gick vi ut och käkade kinamat 
en önskan som yngste grabben hade.

Söndagen startade vi med en underbar brunch
åt nästan så jag sprack!
Mätta och belåtna åkte vi och kollade där grabben fått sin nya lya
äntligen ska han få rå om sig själv!
Ett stenkast från högskolan
bättre kan det ju inte bli.

På hemvägen stannade vi till i Tyllösand och kikade lite.
Det var lite speciellt att gå där i sanddynorna i tjocka vinterjackor
och se snön lite här och där;-))

Men snäckor fanns det gott om på stranden.

Tog en bit av kustvägen hem
mysigare än att susa fram i 120 på E 6an.
Lyckades hitta gårdsförsäljning av ägg.
Så nu har vi laddat upp inför påsk
må så gott alla!

4 kommentarer:

  1. Det låter som om ni hade en välfylld ;-) helg både för kropp och själ - härligt!

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig helg tillsammans med sönerna och även god mat, shopping och naturupplevelser. Det kan väl knappast bli bättre!
    /Kerstin

    SvaraRadera
  3. Fusk att ni kan plocka snäckor på stranden när vi här i storstan måste pulsa i snön..

    Nej grattis till en härlig helg o det är verkligen kul att se hur olika väder vi har i det här avlånga landet..

    Fast nu var det ju det att jag skulle berätta att dina hexpocketar är med i mitt inlägg o med en länk till dig (o en till en spec. sida om alla A Christies böcker på alla språk).

    Kramis o nattis!/o hoppas att böckerna läsvärda?
    <;D

    SvaraRadera
  4. Så härligt det låter alltihop.
    Man vill ju att barnen skall studera, och gärna på annan ort. Det är utvecklande och bra för dem.
    Men känslorna i mammahjärtat - hur klarar du det?
    - växer man in i det av sig själv?
    - blir det någonsin ett naturligt steg?
    Det är så dubbelt men i din beskrivning av helgen låter det ändå mest positivt. Det låter egentligen väldigt härligt.
    Jag hoppas jag vänjer mig!
    Ha det riktigt bra!

    SvaraRadera