lördag 10 april 2010

Lördag eftermiddag


Solen som sken så fint tidigt idag lyser nu med sin frånvaro.
Det är mulet och blåser nordanvindar!
Bären till filen tinade så jag kunde mumsa i mig dem vid frukosten.
Melodikrysset löstes dock med en och annan vild chansning.
Sen var det dags för veckostädning,
tveksamt om det ska ingå i hälsohelgen men vad gör man inte?

Till lunch gjorde jag torskrygg i havregrädde och med bacon
till det hade jag quinoa (som har ett högt proteininnehåll) blandad med
kokta morötter och ärtor och en sallad.

Har varit ett tag i växthuset för där är det ivf varmt och inte nordanvindar.
Nu är jorden på plats och ett och annat frö stoppade jag ner,
får se om det blir något!
Men en promenix fick det oxå bli,
inte så långt men ändå lite steg till räknaren.
Nu funderar jag på om jag ska smaka på surdegsbrödet som jag bakat
eller om jag ska lägga mig på spikmattan;-))


1 kommentar:

  1. Så mycket gott och nyttigt du äter! Det ser verkligen riktigt gott ut. Här blev det rätt onyttigt med senapsstuvad potatis och lövbiff. Nå, ibland ska man väl ha lite sånt för sig också : )

    SvaraRadera