lördag 3 april 2010

Påskafton, en njutningens dag!

En promenad till platsen för månadens foto
är vad vi tagit idag maken och jag.
Vårtecknen har duggat tätt.
 Först var det tussilagon...
... tätt följd av myrstackarna
som var i full gång med vårarbetet.
Tyvärr hade vi glömt packa ner sockerbitar.
 Årets första citronfjäril for runt och ville inte sitta still
men här lyckades maken fånga den tillslut.

 Å sen var det dags för en fika stund.
Kaffe, äpplekaka och en Baileys satt fint.

Undertecknad hade ingen lust att gå hem igen
så jag satt länge i solen och njöt.
Vårfloden brusade så det var näst intill omöjligt 
att föra en konversation. 
Men det passade mig perfekt
jag kunde föra en inre monolog istället;-))
Utsikten var det inget fel på!

 Å sen for jag ju runt med kameran både här och där;-)) 
Tänk vilken fröjd det är att fota.
Alla mossiga tankar är som bort blåsta
å allt fokus är på detaljerna.

En mycket härlig dag hade vi. 
Väl hemma fortsatte vi med myspyset.
Vinet hälldes upp, grillen plockades fram 
och årets första hamburgare grillades.


3 kommentarer:

  1. Tack för besöket, visst är det kul att se hur det såg ut för ett år sedan och jämföra med hur det ser ur idag.Det går ju bra den här årstiden när snön är på väg att ge med sig.
    Härliga bilder Du bjuder oss på ovan. Fint att se att våren verkligen är på väg.
    Ha en fortsatt Glad Påsk/Ulla & Brian

    SvaraRadera
  2. åh, så härligt det såg ut. :) Här har det gått tillbaka till det vanliga, grått o blaskigt. :(

    SvaraRadera