lördag 22 maj 2010

EFIT - 22 maj


Lördagen den 22 maj och vi är i hänryckningens tid,
vi får se hur hänryckt dagens EFIT blir.

00.30
Jag är på träningsläger i Alingsås.
För mig har det varit årets första cykeltur
som varade i 2 timmar och 15 minuter,
å backigt värre var det!
Något möra kom vi så fram till vårt mål.
Efter en underbar måltid är det nu dags att krypa till sängs.

09.30
Vaknar upp efter att ha sovit som en stock.
Funderar först om jag kommer kunna ta mig upp ur sängen eller ej!
Men faktum är att min kropp känns finfin.
Okey erkänner att jag noterar en viss ömhetskänsla
när jag ska sätta mig ner - sadeln gjorde visst sitt ;-))

10.30
Vädret är underbart och vi äter frukost ute.
Ja eller frukost och frukost allt övergår faktiskt i
förmiddagsfika innan vi känner oss klara.
I har bakat en underbar rabarberkaka som vi glatt mumsar i oss.
Efter fikat är det dags att packa i ordning 
och vi ger oss av mot Alingsås
staden för shopping och fika!

11.30
Ett måste när man är i Alingsås är Balders hage.
Här kan man gå hur länge som helst
och alltid hittar man något man verkligen behöver;-))
Alla kom vi ut med varsin kasse
innan vi gav oss in till andra finfina småbutiker.

12.30
Vi traskar fortfarande runt och shoppar
det gäller ju att ligga i när man är på träningsläger.

13.30
Gustaf Eksteds bagari som har en underbar innergård
blir vårt val när vi ska luncha.
Själv fortsätter jag mitt letande efter årets bästa räkmacka.
Detta är årets andra och den  hamnar på andraplats,
men gott var det.
14.30
Nu är det dags för fyra av fem att cykla vidare
själv väljer jag att åka med följebilen.
Kan väl säga det att en och annan muskel 
är inte sugen på mer cykling denna helg;-))

15.30
Stannar och lämnar av bagage i Åsaka
innan vi åker vidare mot Velanda.
Nöjd med min helg säger jag hej 
till mitt underbara sällskap.
En helg med tjejerna brukar vara ett perfekt
sätt att ladda batterierna på.
Nu kommer jag väl till jobbet som en duracellkanin på måndag;-))

16.30
Väl hemma är det bara att inse fakta.
Någon middagplanering är inte gjord,
ska vi ha något att äta så måste det handlas.
Sagt och gjort....
in i Clion och till butiken.
Det är faktiskt en underbart fin infart till min närbutik nu.

17.30
Köttet ligger i marinad,
guacamolen och pastasalladen är klara
då sitter det finfint med en Pimm´s.

18.30
Ett varv i trädgården är ett måste 
för där händer nu lite varje dag.
Kameran gillar läget;-))
Med tanke på när jag åt lunch 
hoppas jag att grillmästaren snart kan 
se till att få bra glöd i grillen!

19.30
Ja tillslut så...
Maten smakar så himla gott
även om vi får äta inne då utemöblerna
tyvärr inte är hopskruvade ännu.

20.30
Kom ihåg att jag sa druacellkanin!
Det är bara till att hugga in;-))

21.30
Disken är klar,
tvättmaskinen är klar å tvätten hängd
nu sätter jag mig i soffan med ett glas rött.
Hoppas din dag varit lika härlig som min!

17 kommentarer:

  1. Spreking!!! Kan tenke meg at det kjennes i kroppen etter noen timer på sykkelen:-)
    Utrolig fristende bilde l 17:30.
    Ha det godt!

    SvaraRadera
  2. Ja du - här sitter jag mitt i natten och funderar på om jag ska ta mig en Pimm's... Sängfösare kallas det väl?

    Tur att det är söndag imorgon så att du kan organisera hemmet igen!

    SvaraRadera
  3. Sitter och undrar hurlångt du cyklade?

    Tycker du var lie väl snäll som åkte och handlade middag... jag hade blivit förfärligt arg om inte maten varit planerad.

    SvaraRadera
  4. Kan förstå det kändes lite efter den cykelturen. Härlig dag annars!

    Borde man veta vad Pimm's är? ;)

    SvaraRadera
  5. Det var en ordentlig cykeltur! Verkar som om många plockat fram cyklarna och haft en "cykel-lördag", vi mötte massor med cyklister efter vägen!

    Såg gott ut med en Pimm´s, vet inte vad det är men läskande såg det ut :)

    SvaraRadera
  6. Mer rabarber :-D
    Första cykelturen och du är ute i över två timmar! Käre värld. Jag hade inte kunnat gå på över en vecka i det läget...

    SvaraRadera
  7. Tack för titten & kommentaren!
    Vilken underbar dag du verkar ha haft, verkligen inspirerande och man blev glad av inlägget. Fin-fina bilder!
    Hoppas din söndag blir lika fin och att du slipper känna av rödvinet idag ;-) (Och cyklingen alltför mycket!)
    //Pernilla

    SvaraRadera
  8. Vilken lång och härlig efit-dag du har haft! Riktigt god mat dagen lång också... Den där räkmackan såg jättegod ut och köttet till kvällen skulle jag inte heller tackat nej till!

    SvaraRadera
  9. Kikar tillbaka på din EFIT. Rökmackan såg god ut och blommande träd är så vackert!

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  10. vilken härlig dag du har haft och tänk vad det är bra med affärer som har vad man behöver även om man inte visste det när man gick in i den ;-)

    SvaraRadera
  11. Är som sagt mycket GLAD att ha dig som vän! Och att ha fått dela delar av dygnet med Dig. Det gav en massa positiv energi.
    Kram/Lisa

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig dag du har haft!! Hoppas helgen blir lika bra (om kanske lite mer avkopplande...;))!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  13. Massa cyklande. Härligt det ser ut.
    Och maten såg supergod ut.

    SvaraRadera
  14. Sporty burde du het ;) Tipper den deilige grillmaten smakte godt etter noen timer på sykkelen!!
    En aktiv og koselig dag, me like!!

    Klem, Lena

    SvaraRadera
  15. Ååh, vilken härlig dag med mycket innehåll!

    SvaraRadera
  16. Ja,vilken händelserik dag! Men visst är det typiskt att vi "kvinnfolk" alltid måste tänka på middagen..??! Det är precis likadant här hemma *ler*

    SvaraRadera
  17. Översta bilden med sängar huller om buller är verkligen gammal träningslägerkänsla. Det var länge sedan jag själv upplevde det.
    Det är så roligt att titta in till dig när du har en massa bilder och berättar kort under varje, hur dagen har varit!
    Det här pimms ser gott ut - vad är det i det? Någon slags iste?
    Hoppas du haft en bra söndag och haft nytta av energin sen i går!
    Kram

    SvaraRadera