söndag 16 maj 2010

Jag har bara regn hos mig...

Jag säger bara det att någon jag känner här 
påpekar ideligen hur fint väder det är där hon bor, 
men jag har bara regn hos mig!
Så igår stängde jag in mig i växthuset för att få känna jorden under naglarna;-))

 Planterade ut paprikorna...

...gallrade morötterna...

... å skördade årets första rädisor;-))

Så med andra ord blev det ändå en bra dag.

Kvällen avslutades med Coco - livet före Chanel
där Audrey Tautou gör en strålande insatts som Coco.
Väl värd att se och att få lyssna på franska är en extra krydda;-))

6 kommentarer:

  1. ♫ dé é inte lätt att va ödmjuk...♫

    viskar då ; Sol här idag också....

    SvaraRadera
  2. ♥ gillar dig också ♥

    SvaraRadera
  3. Visst var Coco Chanel filmerna bra!!! :)
    Idag är det faktiskt inte sol här heller....

    SvaraRadera
  4. Lyckliga du som har ett växthus!

    SvaraRadera
  5. Den filmen gillar jag också, såg den för några veckor sen.
    SV: kan rekommendera det jag serverade i gårkväll. Först roccula sen tunna skivor mozzarela & färska fikon, pinjenötter, flingsalt, svartpeppar, ringla över citronolivolja & dadelbalsamico och till sist hackad färsk mynta.
    Varsin desertgaffel i handen, sen bara tar man för sig.
    Enkelt och gott.
    Ett eget växt hus måste vara rogivande för själ och hjärta.
    Kram !

    SvaraRadera
  6. Var filmen bra? Jag funderar på att hyra den någon dag...
    ~Titti

    SvaraRadera