söndag 20 juni 2010

Fototriss - sommarnatt


Söndagens tema i veckans FotoTriss är sommarnatt. 
Den svenska sommarnatten är magisk, det gäller att ta vara på den!

Detta kort tog jag uppe på Halleberg
vid en plats som heter Predikstolen.
Erkänner att natten kanske inte riktigt är här
men kvällning är det helt klart.

Gick ut med kameran ett varv i trädgården
igår vid 11-tiden, å det är helt klart natten för mig;-))
Här ser ni vyn från mitt växthus.

Plymspirean har härliga vattendroppar,
en rejäl regnskur passerade på kvällen.
Genom växthustaket ser ni solnedgången.
Detta är nog det närmsta sommarnatt jag kan komma
för efter detta så kröp jag ner mellan lakanen;-))


19 kommentarer:

  1. Gillar sista fotot mest :)

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder. Och du har så rätt om den svenska sommarnatten.

    SvaraRadera
  3. Mysiga bilder! Den första är favoriten

    SvaraRadera
  4. Vacker triss! Och absolut sommarnatt.

    SvaraRadera
  5. En fin sommarnattstriss!
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  6. 1000 tak for din kommentar :-)
    Du har virkelig fanget sommernatten. Nummer to er favorit.

    SvaraRadera
  7. Fina trissbilder. Och sommarnatten är lång, det är sommarnattskänsla i alla dina bilder tycker jag.

    SvaraRadera
  8. Vissa nattar tidigare än andra ;-)
    Fin triss!

    SvaraRadera
  9. Fin liten triss,första bilden får bli min favorit;-)

    SvaraRadera
  10. Så härligt ljust det är nu om kvällarna..trevligt att du som jag har ett växthus...

    SvaraRadera
  11. Lugna fina bilder, speciellt den längst ner.
    Man kan ana natten!
    kram

    SvaraRadera
  12. Fin triss! Första bilden är underbart vacker :)

    http://foto.rudenius.se/category/PC-MandagsTema.aspx

    SvaraRadera
  13. Ser ut som vackra tavlor alla dina.
    Underbara!

    Ha det så gott // Nettan

    SvaraRadera
  14. Fiiina bilder - du är duktig!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  15. Åh,den underbara sommaren...och sommarnatten! Fina foton som vanligt :)

    SvaraRadera
  16. Nu är det midsommarafton - vi skall snart bege oss till vänner men först vill jag önska dig en skön midsommarhelg!
    Hoppas solen skiner på er också och att ni njuter av sill och annat gott.
    Varm sommarkram från Monica

    SvaraRadera