tisdag 13 juli 2010

Varför ändra ett vinnande koncept?

Ja det kan man ju verkligen fråga sig!
Så även idag har jag varit uppe tidigt.
Satte en ny deg igår kväll,
innan jag gick ut och kollade
när åskovädret närmade sig.
Igår valde jag att riva i ett äpple,
allt enligt recept från Pain de Martin!

Innan jag bakade ut brödet
tog jag en runda.
Idag joggade jag ca en halvtimma 
innan jag vek av hemåt lite tidigare än planerat
då det kom en rejäl regnskur!

Nu sitter jag här och är mycket nöjd!
Njuter av att vara ensam vaken här hemma,
maken och storgrabben är ifs vakna med de har åkt till sina jobb
å de två andra sover djupt!
Njuter av lukten utav nybakt bröd!
Njuter av att ha klarat av dagens motion!
Njuter av att jag mår bra!
Njuter av att vara ledig;-))

Ska snart packa för en liten liten tripp
tillsammans med lillkillen, min mamma och 
min syster och hennes två barn.
Min moster hon ska oxå få åka med,
men hon har lite annat för sig när vi väl kommer fram.

Ha det så gott i sommar Sverige!

6 kommentarer:

  1. Tack detsamma!
    Att vara ledig och göra saker i sin egen takt skulle man helt klart kunna vänja sig vid!

    SvaraRadera
  2. Jesses! Én ny Anni på g?

    SvaraRadera
  3. Sista försöket!!
    Låter härligt, jag vill också baka i morgon så jag har snott receptet!! TACK!
    Vart ska du komma fram?????
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt det låter! Jag kämpar en sista dag innan friheten - sen kanske du kan komma till mig? Här skulle det behövas dofta nybakat bröd!! ;)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Mums,det där brödet ser mycket gott ut! Måste kolla in receptet!
    Ha det gott på alla vis :)

    SvaraRadera
  6. Hoppas att din semester blir soligare än fjolårets - det borde vara stor chans till det...

    Ha en riktigt skön tripp!

    SvaraRadera