söndag 1 augusti 2010

Nästan tre när jag fixar ett!

Det är inte utan att jag imponeras 
av dessa atleter som nu tävlar i Barcelona
Tänk så mycket träning det ligger bakom!

Kvinnorna på maran igår hade en snittid på 18 min på 5 km.
Kan väl säga det att jag joggade 5 km igår
det tog mig 45 min;-))
En skillnad på 27 minuter!
Vilket gör att de lätt hade hunnit ett varv till 
faktiskt nästan två
innan jag närmade mig mållinjen! 
Å då var jag inte ute i 26 gradig värme inte!


Men missförstå nu inte min stolthet för min insats
jag är mäkta stolt över att jag i år har kommit igång
med joggingen!

Igår fick vi besök av syrran med familj,
himla trevligt med en spontanträff på detta sätt.
Vi passade på att grilla för det var äntligen lite uppehåll i regnandet,
å tänkt vi fixade hela måltiden ute innan det började dugga lite lätt.

2 kommentarer:

  1. Ja de imponerar enormt, de där maratonlöparna. Men jag tänker att idrottare på den nivån har sin idrott som sitt jobb. De skall prestera!
    En anfallare i Allsvenskan SKALL göra mål - för det är hans/hennes jobb.
    Med all träning bakom sig imponeras jag däremot inte av alla svenskar som åker till EM och inte "persar" sina rekord.
    Vad är det med alla svenskar som misslyckas den ena efter den andra?
    Uttalanden som: "jag är bara här för att ha kul" passar sig inte i i EM sammanhang. Är du inte där för att prestera så kan du stanna hemma tycker jag. Sen kommer det roliga på köpet!

    Din prestation i löparspåret har jag en helt annan respekt för, för den ligger på en annan nivå!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag e mäkta imponerad över de som joggar, vare sig de joggar i snigel takt eller om det håller på som "maror"...
    skulle ALDRIG jogga jag...
    nääää, säger som Skalman...
    -"De "fulaste" ordet jag vet är skynda...."
    Hahahaha.....

    SvaraRadera