söndag 5 september 2010

Inlåst!


Idag har jag jobbat! 
Men kan säga det att det har inte varit lätt.
Var tvungen att ta mig till jobbet
för att förbereda mig inför morgondagen.
Fick välja bort denna delen av mitt arbete i veckan som gick.
Men kan säga att hälsopolitiskt råd vill jag inte ha utan att ha förberett mig!

Snacka om att jag får panik när jag bara kommer in i hallen
ej i min korridor! 
Med andra ord - inte in till min dator!
Har ju inte förberett mig ett skvatt för mötet.
Å alla underlag ligger sparade i jobbdatorn.

Men använder mig av den väl kända livlinan:
jag ringer en vän!

Allt frid och fröjd tills det plötsligt börjar tjuta i ett larm.
Har hört att man så att säga ska logga in sig igen 
genom att gå ut i hallen och slå in koden ytterligare en gång.
Gör så men larmet slutar inte!
Använder mig av livlinan igen
även om jag vet att det bara får användas en gång.
Nu når jag vår säkerhetssamordnare
som dagen till ära är på Liseberg.
Hon räddar mig i nöden och jag kan jobba vidare.

När jag känner mig klar och vill ut i det underbara vädret
plockar jag ihop för dagen.
Men vad nu då?
När jag trycker på "låsupp" knappen vid dörren
så fungerar det inte!
Med andra ord så är jag nu oxå inlåst!!!

Inte har jag lust att sova på kontorsstolen
inför mitt kommande måndagsmöte!
Och kan väl säga det att jag kände mig inte 
lockad till att uppleva detta på riktigt!

Så jag ringer min vän igen;-))
Blev tillslut utsläppt av Vänersborgsfastigheter
som fick lov att använda sig av en traditionell nyckel.
Å då gick larmet till Securitas - 
men då var det ivf inte jag som var skyldig;-))

Bjuder er alla som  hjälpt mig
via telefonen eller med nycklar idag
på en rejäl tårtbit!
Ni som tycker synd om mig får gärna ta en bit ni med;-))

8 kommentarer:

  1. Jag väntar till morgondagens tårta, jag!

    SvaraRadera
  2. Man ska inte va på jobbet när man är ledig!

    SvaraRadera
  3. Jag är helt oskyldig men en bit tårta kan jag inte tacka nej till.
    Stackars dig, förstår paniken om och om igen.
    Hoppas du känner dig förberedd ordentligt inför morgondagen.
    All lycka till!
    kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att du kom ut igen. Vi plockade svamp (fårticka, kantarell, trattkantarell, trumpetsvamp) innan vi nådde Grinnsjö torp och intog kaffe och stenugnsbakat bröd. Hoppas att du kan hänga på nästa gång.

    SvaraRadera
  5. Hahaha vilka äventyr!! Tur du hade livlinor att tillgå, jag menar hur hade det gått om du bara hade kunnat få "50/50" och "fråga publiken" (= dammråttorna) ??! :P

    Hoppas veckan som följer går smidigare!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Ojoj..vilken dag! Hoppas dagen i morgon blir bättre :)

    SvaraRadera
  7. Tack f erbjudandet men nej tack :)

    SvaraRadera
  8. ojojoj. vilken dag. Härligt med vänner och hjälp. Eller hur?! :-)

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera