onsdag 27 oktober 2010

Bär något lila


Säga vad man vill om sociala medier,
diskussionerna går ju höga nu 
om bloggar och facebook!
Politiker som jobbade på som attan
inför valet har tappat farten redan under valnatten.
Kvar är väl vi trofasta opolitiska bloggare
samt säkerligen en och annan politiker blogg, 


Men genomslagskraften i dessa sociala medier
är enligt min mening enormt stor och det blir lätt till en snackis
vid fikarasten på jobbet.
Så idag har jag burit lila
och ställt upp för unga HBT-personer.
Som folkhälsoplanerare vet jag
att ohälsan är högre i dessa grupper.
Å att bo i en småstad underlättar absolut inte alltid!

Jag verkar för jämlikhet i hälsa så därför 
ställer jag mer än gärna upp.
Ställer du upp?


Vill du läsa mer kan du kolla här eller här!

5 kommentarer:

  1. Att det var en lila dag i dag för att uppmärksamma HBT problematiken hade jag ingen aning om - det var synd!
    Jag slår vad om att du i alla fall är skitsnygg i lila (om nu det har någon betydelse)

    SvaraRadera
  2. Hahaha jaaa vi är kvar :)

    Ang. glöggen: Näe jag Kan inte (FÅR inte) dricka innan 1:a advent - och jag FÅR inte dricka det efter 20:e knut heller! Det är ju för att jag bara dricker det 7 veckor per år som det är så gott!
    Men lugn bara lugn - under dessa 7 veckor för jag mer än väl i mig min årliga glöggdos - för jag ääälskar glögg!! :P

    Kram Titti
    PS. Idag köpte jag 5 flaskor årgångsglögg - jag ska lagra dem i 5 veckor nu.. ;)

    SvaraRadera
  3. Ska man vara politisk bloggare så gäller det att synas och höras mer än vart fjärde år. Kul att du följer mig och Titti/ Leif

    SvaraRadera
  4. Nä du, då är det helt klart lättare att bo i storstan och ha tålamod med lantisar som kallar staden Fjollträsk. Det säger mer om dem än om oss.

    Här är vi lila idag!

    SvaraRadera
  5. Hade fin lila kofta på mig i går :)
    ...men såg tyvärr alltför få likasinnade lila-klädda.
    Men kanske kan det bli en större och större manifestation för varje år.
    Vi håller tummarna för det :)

    SvaraRadera