måndag 29 november 2010

Arbetsvecka framför mig!


Nu har den verkligen satt fart!
Igår var det fyra veckor sedan 
löken kom i jorden se här.

Nu väntar mig en full arbetsvecka
med ett och annat spännande på gång
innan det blir helg igen.
I helgen blir det glöggparty
och återträff efter Lofsdalenresan.

På min läpp har värdens äckligaste munsår flyttat in
och jag känner en början på en förkyldning,
snacka om att känna sig ofräsch!
Men smörjer flitigt in med munsårssalva, 
tar honung i tet och tänker verkligen inte bli sjuk...

8 kommentarer:

  1. Hoppas att du varken vattnar löken eller har den vid ett element? Annars kommer den nog att blomma tidigare än du vill!

    Munsår låter inget vidare, hoppas att både det och förkylningstendenserna lägger sig!

    SvaraRadera
  2. Amarylis är så fint. Jag har några på gång också - vita i år!
    En gång munsår när man är förkyld, alltid munsår. Trist!
    Hoppas det ger med sig med salvan.
    Här är det bokklubb i kväll så jag skall bara göra mig i ordning och sen pulsa iväg i snön!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  3. Älskar AMARYLLIS! Har köpt en också ,som inte vattnas eller står nära något element.
    Hoppas förkylningen inte slår ut :)

    SvaraRadera
  4. Nej, sjuk vill man ju inte bli. Har dragit med en miniförkylning i några veckor nu. Det blir inget riktigt av den, men den irriterar.

    SvaraRadera
  5. Tror glöggen kan bota förkylningen - det är vad jag hoppas på iaf! ;)
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Glöggparty låter ju helt perfekt.
    Tar säkert bort både munsår och förkylning ♥

    SvaraRadera
  7. Tittar bara in och säger HEJ, hoppas allt är väl med dig!
    Kram Monica

    SvaraRadera