onsdag 15 december 2010

Skakad inte störd!

Söndagen var helt klart en bra dag!
Blå himmel, promenix i sol och bio - Cornelis!

Men sen tog min lycka slut;-))
Efter filmen åkte jag till stormarknaden 
för att få till min veckohandling.
Väl hemma när jag plockade ur kassarna ur bilen
"tjongade" jag huvudet i bagageluckan!
Ni vet så där så att tänderna skallrade
och fåglarna flög i cirkel runt skallen.
Svor som en borstbindare!

Trodde nog att blodet skulle rinna men icke sa nicke.
När varorna var inplockade,
renfärsbiffarna stekta var klockan
läggdags.
Ont i skallen hade jag men ...

Måndag morgon och jobbvecka.
Fasiken va ont i skallen och nacken jag hade!
Fixade inte att fokusera när jag körde till jobbet.
Ringde vårdcentralen.
Hjärnskakning! 
Inget datorarbete, ingen läsning, inte fokusera med blicken!
Okey - allt det ingår i mitt jobb så????
Jaha - åka hem.... okey!
Så hem åkte jag.
Sov resten av den eftermiddagen,
tog ett bad,
sov hela natten!

Tisdag morgon åkte jag till jobbet!
Orkade bara halva dagen
hem till sängen
sov hela eftermiddagen
sovit hela natten.
Men nu måste det väl ändå vara bättre eller?

5 kommentarer:

  1. Känner jag dig rätt är du väl på jobbet idag igen - du borde vara hemma, hjärnskakning är inte att leka med...

    SvaraRadera
  2. Ajajaj! Hoppas det är bättre nu...fortsätt din vila du,och krya på dig!!!
    PS. var filmen bra ? DS

    SvaraRadera
  3. Aj då, vilken otur! Bäst att ta det lugnt efter en hjärnskakning.
    /Kerstin

    SvaraRadera
  4. Det måste varit en rejäl smäll om det blev hjärnskakning av det.
    Stackars dig - ta det lugnt nu - hjärnskakning är inte att leka med!
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  5. Ta det lugnt, en rejäl hjärnskakning är inget man ska stunta i. Du kan få huvudvärk för lång tid framöver. VILA!
    /Oldmolly

    SvaraRadera