fredag 24 juni 2011

Gubbar på besök i mitt kök...


Gubbar som jag kan njuta av ;-))
snart ska de dekorera tårtan.

Två av grabbarna och jag 
ska fira midsommar i lyan.
Helt klart läge för nya traditioner.

Först och främst är jag glad att få rå om grabbarna lite.

Idag bjuds det på:
pappas egenodlade potatis ska kokas,
gräddfil och gräslök,
jordgubbstårta.
Detta kommer vi njuta av alla
sen kommer det se lite olika ut på tallrikarna och i glasen.
Jag ska ha sill och ölen och nubben ligger på kylning 
lagom att ta fram till lunchen
grabbarna nöjer sig med lax och läsk;-))

Nu ska jag sätta fart
hoppas du får en trevlig midsommar 
med  nära och kära♥

3 kommentarer:

  1. Önskar dej en mysig midsommarafton med dina grabbar!
    /Kerstin www.karransblogg.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Ja,jösses så det kan bli.
    Vi har väl stått "för nära" varandra och nu ska det revolteras...Klippas stängar och så.
    Nåja.
    Han är go och glad för det mesta. Väluppfostrad och mycket trevlig...mot andra..., men mig verkar han inte vilja ha ett smack med att göra längre.
    Jag känner mig inte värd ett skit emellanåt,
    men då och då ser jag ju att så inte är fallet.

    Nu blir det jag och ett glas vin i soffan.
    Skål och glad att du har de dina hos dig!!

    (Å så hör jag hur sonen visslar glatt på övervåningen...snacka om tvära kast i humör...)

    SvaraRadera
  3. Vissa gubbar slukar man med hull och hår ...

    SvaraRadera