lördag 6 augusti 2011

Grillknytis!

Laddar för kvällens grillknytis.
Kycklingbrösten ligger och tinar
sedan ska de gotta sig en smarrig marinad.

Lovade att bidra med lite till gemensamhetspotten oxå
så mitt bidrag blir bröd och ost.
Fuskar lite med halvfabrikat idag
bakar Kungsörnens "Grekiskt lantbröd".
Brukar bli bra så...

Ser verkligen fram emot kvällen.
Knytisdeltagarna är alla goda vänner till mig,
par och singlar i en härlig blandning.
Första gången jag deltar som singel dock.

Håller på att träna mig på denna nya livsform
tycker faktiskt jag är i rätt bra form,
trots lite träningsvärk här och där ;-))
Kan man ha träningsvärk i själen?
Min självbild har helt klart
 inte riktigt fattat att den är singel ännu!
Men efter två decennier som gift 
så får jag nog låta detta ta lite tid♥

5 kommentarer:

  1. Ja, jag tror att man kan få träningsvärk och annan värk i själen. Att anpassa sig till sitt nya liv verkar kunna ta sin tid. Ibland går det riktigt bra och ibland kommer perioder som gör ont. Men jag tycker ändå att tiden läker nästan alla sår =) Ha en mysig grillkväll ikväll!

    SvaraRadera
  2. nej det tar nog tid att ställa om mentalt när så länge levt i tvåsamhet! Och så klart träningsvärk kommer med på köpet i omställningen, helt övertygad. Icke destom indre hoppas och tror jag att du får en toppenkväll och ingredienserna gör ju sitt till...-det vattnas i munnen!

    SvaraRadera
  3. Många fler än paret som brutit upp blir ju berörda av att umgängesformerna kanske ändras. Så jag kan tänka mig att det tar ett tag innan saker och ting faller på plats i umgängeslivet igen.Gårkvällen låter som en härlig mix av folk och du verkar uppskatta alla möjliga sorters människor för det är i mötena det händer grejer!
    Som singel kanske man känner sig utanför på ett sätt men samtidigt är man fri att möta nya bekantskaper som man kanske inte skulle gjort som gift (inbillar jag mig)
    Hoppas du hade en toppenkväll och hur det än är så ett gott bröd och en god ost klarar man sig länge med annars!
    Monica(VT)

    SvaraRadera
  4. Du kommer att få en toppenkväll!! Mysigt :)
    Jag tror att jag förstår att ditt liv förändrats väldigt mycket....det tar säkert tid...och kommer att bli jättebra!
    KRAM!

    SvaraRadera
  5. jag som glatt brukar kalla det träningskvitto tror inte att just det begreppet passar på själens träningsvärk ... Ren hjärngympa är det!
    ♥♥♥

    SvaraRadera