onsdag 3 augusti 2011

Miljömedvetenhet som passar plånkan!

"Ät snart" stod det på den röda lappen.
Genom att laga till lammsteken ikväll så är allt ok.
På detta tjänade jag ca 50 spänn
och grabbarna gillar lamm så...

Nu gottar den sig i ugnen kryddad med
salt, svartpeppar, rosmarin, vitlök och olivolja.
Doften som sprider sig är ljuvlig!

Men när min far hörde om mitt fynd
rynkade han på näsan
och frågade mig hur jag kunde servera barnen får
när jag inte serverar dem lever.
En liknelse som verkar galen
och tagen ur luften,
om man inte vet att undertecknad inte äter lever
samt att fadern inte äter lamm.

När det gäller min blåsa
så har jag varit på Vårdcentralen
och nu knaprar jag Kåvepenin,
som  en säkerhetsåtgärd.
Jag har inte ont men det ser fortfarande
rätt läskigt ut;-))

2 kommentarer:

  1. ja med all förståelse för din far måste jag också fråga-varför ger du inte sönerna lever :-) serverat med potatis och gräddsås-
    det är en delikatess och en billig sådan :-))))

    men bra att du äter Kåvepenin i alla fall!

    SvaraRadera
  2. lever kan jag äta men helst inte.
    Lamm däremot funkar och kan vara riktigt gott.
    Men bäst av allt är väl din Kåvepenin för tillfället så att alla bakterier försvinner från din blåsa.
    Smaklig spis!
    //monica (VT)

    SvaraRadera