lördag 17 september 2011


Har varit på nätverksträff med kollegor.
Det finns många sätt att bo på
och denna gång har jag verkligen testat något nytt!

Första gången jag sovit i en "lappkåta"!
Trodde inte jag skulle sova så bra
men så fel jag hade!

Min säng var en renfäll
och värmekällan en lägereld!
Frös inget så mössan och understället
fick ligga kvar i väskan;-))

Att sitta och bada med ett "tak" av stjärnor
är en upplevelse som heter duga.
En av oss, behöver väl inte säga vem?
Doppade sig även i vattendraget som passerade;-))

Den största utmaningen för mig var tömkörning,
jag är livrädd för hästar
de är så opålitliga
bits där fram och sparkar bak!
Å vem skulle gå bakom tror ni?
På bilden är det dock inte mig ni ser 
men jag fixade det!

Vi skulle inte platsa i Robin Hoods gäng
men kul var det;-))

Ytterligare en utmaning var 
zipbanan 40 meter upp och 600 meter lång!
Att komma upp i 70 km/timmen
var helt klart möjlig
men då skulle man springa iväg
vilket inte jag gjorde som ni säkert redan listat ut;-))

Att komma så här nära skogens konung
var nytt det med;-))
Skogensguld plockades på hemvägen
och det var absolut ingen bristvara!

Idag blir det ut i skogen en stund
för att hjälpa en kompis som arrangerat en cykelutflykt.
Ikväll kommer ett av tjejgängen
så jag räknar med lite mys och snack!


4 kommentarer:

  1. Åh va läckert att sova i lappkåta på renfäll! Visst är älgarna häftiga :)
    Tänk, jag är oxå rädd för hästar!
    Önskar att jag var lite mer naturmänniska, och fick hem lite kantareller :)
    Ha en toppenkväll!

    SvaraRadera
  2. Vilken grej du varit med om. Förstod inte att du var på sådana äventyr när du ringde mig efter att jag terroriserat dig på svararen resp mailen. Verkar ha varit jättespännande! Nästan i klass med att bada badtunna i snöglopp och bada i havet i april...............Carianne

    SvaraRadera
  3. Wow vilket äventyr - låter hur kul som helst!! :D
    ~Titti

    SvaraRadera
  4. Snacka om att utsätta sig för nya erfarenheter! Du är en tuff tjej!

    SvaraRadera