måndag 24 oktober 2011

Fyndigt värre;-))

Fyndade idag när jag var och handlade!
I min butik har de en hylla med varor som har kort datum.
Dessa säljs till reducerat pris vilket ju är perfekt!
Genom att handla då spar jag mina matpengar
plus att det är smart för miljön.
Snacka om vinn vinn!

Så ikväll har jag stekt lammfärsbiffar!
Det doftar gott i lyan
och imorgon är det bara till att koka pastan.

Några kanske undrar - men hade hon inte gått över till vegetariskt?
Jo det var jag det!
Men även om jag tycker om vegetariskt
så saknar jag faktiskt kött!

Därför har jag nu sakteliga infört kött,
 kyckling, lamm och ren är vad som slunkit ner hittills.
Fortfarande är dock de flesta måltiderna rent vegetariska.

3 kommentarer:

  1. Gott ser det ut i alla fall... :)

    SvaraRadera
  2. Med lammfärs kan man göra väldigt mycket gott! Inte utan att jag blev lite sugen nu - undrar om det är lunchtid snart?

    SvaraRadera