lördag 1 oktober 2011

Hösten är här!

Enligt almanackan ja,
men metrologiskt har det varit högsommarvärme! 
Tog en cykeltur till goa väninnan i Åsaka.

Den nya cykelns premiärtur!
Å fick lite hjälp att höja sadeln
vilket gjorde susen inför hemresan.
Efter kakkalas på en solig altan 
tackade jag för mig.
Som tur var fick jag låna ett par andra träningsbyxor
för mina halvfodrade var alldeles för varma;-))

Väl hemma testade jag att laga till linspaj
allt utifrån inspiration av goa väninnan.

Den blev hur god som helst!
Äter ju fortfarande vegetariskt
och denna paj går nu in som en favvo.
Receptet hittar du på Dubbelhakornas välmående.
Testa den för det är den helt klart värd!

Nu ska jag titta på Zozo
en film som jag tidigare tänkt kolla men aldrig lyckats se!

1 kommentar:

  1. Ja, vilket sommarväder vi haft de senaste dagarna. Tyvärr har jag kanske inte kunnat njuta så mycket av det. Men andra har... :)

    SvaraRadera