torsdag 10 november 2011

EFIT - 10 november 2011

Min tanke var att jag inte skulle vara med i dagen EFIT
men va fasiken häng på vetja;-))

06.30
Stiger upp och fixar till morgontoaletten.
Har en spännande dag framför mig
och jag kommer vara lite huvudperson;-))

07.30
Efter frukostgröt och tandborstning
tar jag bilen och beger mig till jobbet.
Parkerar i garaget och upp för att stämpla in mig.
Sen blir det full fart!
Tur att tryckeriet redan är i full gång
för jag behövde verkligen hjälp!

08.30
Strax börjar föreläsningen "Barns bästa i centrum",
deltagarna ramlar in
och passar på att se sig om bland våra utställningar.
Här är det Komet som är i centrum.

09.30
Sessionsalen fylldes;-))
Tänk att vi fick faktiskt runt 140 deltagare!
Snart är det min tur att snacka inför gruppen.
Tillsammans med en kollega 
ska jag berätta om det föräldrastöd 
som föräldrar i Vänersborg kan ta del av.

10.30
Vår dragning gick bra!
Vår föräldrastödsbroschyr är nu lanserad
och nu är det dags för kaffe.
Pausen är väl tilltagen,
tanken är att besökarna ska gå runt på utställningen,
ställa frågor och knyta kontakter.

11.30
Det sjuder fortfarande av energi!
Även jag är full av energi,
då dragningen gick rätt okey om jag får säga det själv;-))

12.30
Mer föreläsning,
så himla intressant att höra hur socialtjänsten jobbar!

13.30
Under lunchrasten
hinner jag upp och kolla e-posten,
 få till en utvärdering tillsammans med en kollega,
faktiskt äta lite oxå
och dela ut SUF-Guiden
innan våra deltagare är tillbaka och allt drar igång igen.
Snackar även med dokumentatören
och fixar sex personer som intervjuas.

14.30
En docka med inbyggd dator
som kan användas för träning
för blivande föräldrar med kognitiva svårigheter.
En föräldragrupp som kan behöva extra mycket stöd
för att kunna räcka till som föräldrar.

15.30
Dags för kaffe igen!
Mycket är det att fundera på,
för ojojoj vad mycket matnyttigt vi fått till oss idag.

16.30
Deltagarna har gått hem.
Men vi som arrangörer har en hel del kvar att göra.
Broschyrer som blivit över plockas ihop,
utvärderingar samlas upp,
dockan ska tillbaka till föreläsarna
efter att ha gått laget runt!

17.30
Tillbaka på kontoret,
dags att kolla e-posten igen.
Kartonger med broschyrer som nu ska sprids
högt och lågt i vår kommun.
Nu gäller det att fylla våra kurstillfällen med föräldrar ;-))

18.30
Springer vidare till Rädda Barnens lokaler,
där invigs ett rum och stödverksammhet för "Barn och ungdomar i Kris".
Snacka om fortsättning på dagens tema!
Fick massvis med idéer om utvecklat samarbete.

19.30
Dags att åka hemåt.
Kan väl säga att garaget var rätt tomt!
Jag är rätt mör;-))
Nu ska jag hem och förhoppningsvis träffa grabben
innan han ger sig av på Lipz!

20.30
Det var ett tag sen jag åt helt klart!
En omelett får det bli för jag orkar inte laga till något annat.
Hinner träffa grabben innan han drar iväg.
Får samtal från grabben i Halmstad,
han har varit på en bra föreläsning
om hjärt- kärl sjukdomar i Göteborg.

snart 21.30
Nu sitter jag här,
korten är redigerade,
vinet är framme.

Jag är nöjd med min dag
hoppas din dag varit lika bra som min!

8 kommentarer:

  1. Tänk om sonen fixat middagen till sin trötta mamma! Vilken välfylld dag du haft, jag förstår verkligen att du är mör nu - både i fot och knopp!

    Men du, smakade du inte på årgångsglöggen hos din mamma nyss?

    SvaraRadera
  2. efit VAR DET LÄNGE SEDAN JAG HAKADE PÅ.

    Caps på det..

    Kanske jag borde...

    SvaraRadera
  3. Att efter en sådan dag, skulle inte jag heller orka laga till något.En så vacker omelette.Jag lyckas aldrig med dem jag gör.
    Tror det är en konst att få dem så snygga.Nu blev jag riktigt hungrig känner jag.Men Kl.22.23 lite sent äta något då,men ett par klunkar A- fil slinker alltid ner.

    SvaraRadera
  4. Jag har varit på hockey ja.. och förlust som sagt. Men det gjorde inget, är ju inte samma känsla som när man ser "sitt lag" spela.

    Fullmånen sken fin här med men för lat fota den idag :)

    SvaraRadera
  5. Kul att läsa och att se dina fina bilder, Anne-Lie. Du är fantastiskt duktig och en toppen-arbetskamrat! Carianne

    SvaraRadera
  6. Vilken spännande & inspirerande dag.
    Frågor och diskussioner kring dessa ämnen tar aldrig slut. Ständigt pågående processer som kräver sin man av brinnande intresse att klara av.

    Precis som tränarjobbet är.
    Våra killar har som tur är aldrig varit varken särskilt blyga eller tillbakadragna i fotbollssammanhang utan klarat sig bra. Så de har inte varit speciellt utsatta för "busarna"

    Nu är det härlig fredagkväll - hoppas du njuter av den på bästa sätt!

    SvaraRadera
  7. Njut av kvällen, det är du värd efter en sån dag. Själv har jag varit i Tanumshede. Pga vägbygge hittade jag inte rätt avfart och körde väl så där en mil fel totalt..på hemvägen kände jag helt plötsligt inte igen mig när jag åkte över bron utanför uddevalla, den de brukar få stänga när det blåser för kraftigt, istället för att komma via Torp. Jag avskyr såna broar! Skönt att komma tillbaka till Vänersborgs kommun även om det blev fortsatt jobb ett par timmar innan helgen kunde invigas!

    SvaraRadera
  8. Härligt med bra arbetsdagar - då blir det lättare att ha arbetsFRIA helger!! :)
    Kramar, Titti

    SvaraRadera