onsdag 4 januari 2012

Känner hur viruset kommer krypande

Runt mig har både den ena och andra varit sjuka. Feber, ont i halsen och hemsk hosta. Idag känner jag mig lite "ruggen" och är säker på att det är viruset som kommer krypande. Är det inte typiskt så säg?
Så nu blir det en filt, soffan och något värmande innanför blusen eller ja snarare ner i strupen.

Kan ju inte vara sjuk nu när jag ska resa! Därför kommer här nu en uppmaning eller kanske snarare utmaning. När ni kikar in här så glöm inte att lämna tips på hur man snabbast blir av med ett virus!

Men innan det är dags för min resa och lite semester har jag tagit semester imorgon. Vilket ju passar perfekt med tanke på det krypande viruset.

4 kommentarer:

  1. Har själv haft två dagar med magsjuka men är på bättringsvägen nu.
    Förfärligt trist & tråkigt.
    Det är nog en bra ide att bädda ner sig och ta det lugnt i morgon för att mota bort förkylningen så gott det går.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Sova och vila är väl det enda som hjälper när du väl fått det - innan dess handlar det om mycket frisk luft så att viruset späds ut!
    Hoppas att det är falskt alarm!

    SvaraRadera
  3. Trist! Men håller med Anni, det är nog vila och åter vila som hjälper! Bra att du kan vara ledig i morgon. När åker du?

    PS. Ja,hur dum får man va..borde ju veta att "grunda" i solarium inte hjälper!!! Suck! Sitter här på jobbet varm om kinderna...DS :)

    SvaraRadera
  4. Virus är inte så lätt att bli av med, man får vänta ut dem. Vila och kurera dej. Hoppas att du blir frisk snart!

    SvaraRadera