lördag 25 februari 2012

Bokrecention - Jag är Zlatan Ibrahimovic

Det har varit lite speciellt att som singel krypa ner i sängen tillsammans med Zlatan;-))

Författaren David Lagercrantz har gjort en mycket bra skildring av Zlatans uppväxt och framgångar. Tycker mig höra Zlatan prata när jag läser och extra spännande är det att de båda har haft mycket olika uppväxtvillkor men tycks ha mötts och funnit varandra.

Att som den medelklasskvinna jag är som troligtvis har varit en curlingmamma till mina tre grabbar så är det inte utan att jag häpnar över vilka väsensskilda förutsättningar mina grabbar haft tillskillnad mot Zlatan. Tycker detta är en bok som alla som jobbar i förkolan, skolan, fritidshem eller fritidsgårdar borde läsa. Det är helt klart en skildring av skilda värdar.

Har du inte läst den så gör det!

4 kommentarer:

  1. Bra! Då tar du med den på fredag, så jag får låna den ;-)

    SvaraRadera
  2. Läste den på vår resa till Gran Canaria, och tro´t eller ej, men jag blev mer intresserad av fotboll efter den boken! Sista kvällen så såg vi en klassisk spansk match på puben mellan real madrid och barcelona, min man blev överraskad att jag kände till tränarna i de båda lagen!!! Haha!

    Skämt åsido,det var en speciell bok, och Zlatan har haft en speciell uppväxt, och det är roligt att det verkar som att denna bok får flera ungdomar att LÄSA !

    SvaraRadera
  3. Absolut. Lillebror har läst den nu håller storebror på så SNART blir han min!

    SvaraRadera