lördag 24 mars 2012

Bryssel

Tre arbetsdagar i Bryssel en stad jag tidigare aldrig besökt. Så det blev till att förena nytta med nöje!

En öl på Grand Place i solens härliga strålar startade besöket! Styrkt utav den så var det dags att söka upp hotellet. Efter lite snurrande så hittade jag faktiskt fram;-))











När jag checkat in på hotellet var det dags att se sig om lite. Det finns mycket som lockar i Bryssel varav ett bör vara dessa Belgiska våfflor.Notera att jag här skriver att de såg riktigt smarriga ut för jag skippade dessa;-))








Våren hade helt klart anlänt till Bryssel och det var skönt att traska runt. Första kvällen avslutades med Musslor och pommes på en liten mysig familjerestaurang. Lite lustigt att få en full gryta med mussor framför sig att hugga in i. Tycker faktiskt det var riktigt mumsigt!









Efter mycket letande hittade jag tillslut  Manneken pis uppklädd dagen till ära.     

















Noterade även stadens berömda seriefigur helt uppåt väggarna;-))


















Notera att mitt möte hölls rätt nära maktens centrum!

Vad säger jag då om staden - jo den var charmig, inbjudande och med härligt många människor från olika länder. Olika språk "haglade" runt mig när jag traskade omkring.

4 kommentarer:

  1. Har också hört att Bryssel är värt att besöka, inte minst för alla olika ölsorter!
    Du verkar ha haft en underbar resa!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Våfflorna hade jag inte kunnat stå emot - inte ölen heller. Men musslorna hade jag nog skippat.
    Coolt med Tintin på väggen. Det är något speciellt med honom.
    Har aldrig varit i Bryssel men kan tänka mig en tur dit. Vi åker iväg en gång om året med jobbet och i år blir det till Amsterdam. Det ska bli riktigt kul men får vänta till siste september.
    ha en skön söndagkväll!

    SvaraRadera
  3. Kul att få en bild av bloggerskan...
    Jag har inte mått så bra den senaste tiden (ca 2 mån) pga ett smärtskov som förhoppningsvis är på väg bort o därför passar jag på att ta igen vad jag missat o jag ser att det tyvärr var väldigt länge sen jag var här...det får lov att bli bättring på den fronten!!!

    Kramis från Pockethexan som nog inte va så pigg som hon trodde måste lägga mig igen, men du fick i alla fall en hälsning!

    Ses!

    SvaraRadera
  4. Ölen är underbar, musslorna och våfflorna också (tror banne mig att vi fotograferat på samma ställe!). Du skulle ha provat!
    Är lite avundsjuk på sonen som åker på tisdag ...

    SvaraRadera