söndag 10 mars 2013

Isfiske

Jag har aldrig gjort det innan och idag fick jag så chansen så den isande kalla vinden trotsades och ut på isen bar det! Behövde en hel del beslutsamhet för att våga mig ut på isen men med en mästare som läromästare så gick det riktigt bra.


Men när det knäppte till och knakade i isen så åkte hjärtat upp i halsgropen var så säker!


Väl ute på rätt plats så borrades ett hål i isen - äntligen kunde jag se hur tjock isen var!

Tålamod är en bra egenskap när man fiskar - här handlade mest om att klara den kalla vinden!

Å nog nappade det alltid!

Vid närmare eftertanke kan det inte vara så stora fiskar för hålet är ju inte så stort!

Men den var alldeles för liten så den åkte ner i hålet igen ;-)
Själv ägnade jag mig mest åt att hoppa för att hålla värmen så det blev inte en så lång stund!


Men lite fler bilder fixade jag innan det var dags för lite kaffe och hemresa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar