söndag 28 april 2013

Vårdagar som stärker

"Blåsippan ute i backarna står, niger och säger att nu är det vår..."

Inte vet jag om det är vårtrötthet, stress eller åldern men jag är attans trött och har så varit de senaste veckorna. Jobbet har varit intensivt och det påverkar med all säkerhet det med.

Det är nu det är dags att prioritera och det har jag gjort. Fokuserar på några saker som ska bli klara på jobbet vilket gör att jag där nu tar en sak i taget. Veckan som kommer bjuder ju även på en ledig dag så denna veckan ska delas upp i två pass.

Ser till att använda helgen till att vara ute en hel del för att få friskt luft och chans att vara fysisk aktiv. Efter en loppisrunda i lördags intog jag min lunch uppe på altanen på Hunneberg. Utsikten är underbar och solen värmde med sina strålar. Fågelsången ljuder i buskarna.  Men hörde även åskan mullra vid ett flertal tillfällen.
Men avsätter även tid till att bara slappa. Sovmorgon med tid för att läsa lite innan frukost, strosa omkring i mjukisbyxor och pyssla och plocka lite. Det gör mig helt klart gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar