fredag 5 juli 2013

Semester ...

... å alarmet går på 6.00 som vanligt!
Stuttsar upp ur sängen med ett leende på läpparna,
hämtar tidningen
tillbaka i sängen och läser.

Upp och sätter på kaffet,
hoppar in i duschen.

Ut i köket,
häller fläderblomssaften genom silen.

Tillbaka till badrummet,
fixar till mitt lilla fejs.

Ut i köket
häller upp saften på flaskor!

Bäddar sängen,
packar necessären.

Häller kaffet på termos,
laddar kamerabatterierna.

Viker en tvätt,
packar ner lite kläder.

Ut i köket,
häller kaffe på termos.
Fixar en omelett.

In i vardagsrummet,
startar datorn.
Fixar med spotify!

Ut i köket plockar in i diskmaskinen,
in i garderoben - vilken klänning ska jag välja?

Strukturerad? Jag???
Troligen inte ;-)

Men snart drar jag på en liten Road trip
Vadstena och Söderköping nästa!

3 kommentarer:

  1. Till Östergötland igen, alltså. Vadstena och Söderköping är fina platser.
    /Kerstin

    SvaraRadera
  2. Söderköping är så vackert :) ha en härlig semester, själv så jobbar jag 1 vecka till men sen så

    SvaraRadera
  3. Nä, du är grymt ostrukturerad när du häller kaffet på termos två gånger ;-) Nog är det fantastiskt hur vi kan göra tusen saker på en gång? Lika fantastiskt som karlarnas förmåga att bara göra en sak i taget ...

    SvaraRadera