måndag 14 maj 2018

Så uppfylld med energi

Bad i Bovalstrand - 15 grader i havet!
Våren övergick nästan till högsommar över en natt! Att det fina vädret stämmer överens med att jag har många lediga dagar gör det hela än mer fantastiskt! Å som jag har utnyttjat dessa dagar, eller vad sägs om:
  • Årets första rabarberpaj, gjord av rabarber från bästa väninnan.
  • Nattvandring på Kinnekulle, tillsammans med ca 3 000 andra
  • Bad i havet och kaffe på stranden. Inte så  trångt vid stegen. 
  • Lunch på Bella Gästis, i strålande solsken.
  • Tidig frukost med nykokt kaffe uppe på Hunneberg, ackompanjerad av skogens alla fåglar.
  • Söndagsmiddag tillsammans med familjen. Traditionell husmanskost är visst "fancy" - inlagd gurka serverad till dillkött och potatis.
Har med andra ord laddat batterierna med aktiviteter som jag uppskattar som mest! Aktiviteter i min närhet där de flesta är i stort sett kostnadsfria.

Morgonkaffet färdigställs.
Spegling i stilla sjö.
Solen går ner i Vänern bakom Stenbrottet på Kinnekulle.

Lev väl mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Den här sommarhelgen har verkligen varit fantastisk! 15 grader i vattnet redan nu!
    Så härliga dagar du haft!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nog är det fantastiskt men som jag önskar att tiden kunde bromsas lite...

      Radera