Visar inlägg med etikett EFIT - 4_februari2012. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett EFIT - 4_februari2012. Visa alla inlägg

lördag 4 februari 2012

EFIT - 4 februari 2012


Första helgen i februari
och du är varmt välkommen att följa min dag
via dagens EFIT!

00.00
Dagen börjar faktiskt med natt!
Ligger och läser och har svårt att sluta,
ibland är det hur svårt som helst att släcka
och idag är det så...

08.00
Vaknar lite tidigare än vad jag tänkt mig.
Hämtar morgontidningen och kryper ner i värmen igen.

09.00
Dagens frukost ägnar jag åt en av de sju dödssynderna.
Frosseri!
En av sönerna har köpt hem jordnötssmör.
Så idag rostas det bröd och på bredes godsakerna.
Verkligen inte som mina frukostar brukar smaka inte;-))

10.00
Måste ju göra något nyttigt!
Eller oj så fel detta blev då;-))
Detta är en kaka med klös i!

11.00
Medan kakan gräddas löser jag dagens kryss.
Några riktigt kluringar men skickar in min lösning
så får vi se hur långt det räcker.
Rätt kaxig blir jag helt klart när jag löser
Nanne
innan låten ens börjat;-))

12.00
Okey nu kanske det blir rätt ändå!
Lite typiskt mig att dra igång allt på en gång,
nu ska jag försöka avsluta något av allt jag dragit igång.

13.00
Brandgula happy socks på,
det är dags att ge sig ut i kylan lite.
Dags för dagens motion!

14.00
När jag gått knappt 500 meter ringer telefonen.
Det är C som undrar om jag vill ut och gå!
Passar mig perfekt sa jag för jag är ca 500 meter från dig nu så...
... med andra ord får jag sällskap på min runda;-))
Det biter gott i kinder och haka
men i övrigt fryser jag inte alls.

15.00
Fick lite fika sällskap efter promenixen.
Men sen blev det till att ge sig ut igen,
äggen var slut!
Blir ingen lunch utan dem...
... med tanke på mitt morgonfrosseri blir lunchen något senare än brukligt!

16.00
Ja som ni ser var äggen rätt nödvändiga,
en omelett utan ägg är rätt svår att få till ;-))
Men det fattas lite härlig kräftstjärtsstuvning innan den är klar.

17.00
Dags att betala årsavgift för morgonblaskan,
men eftersom jag gillar att läsa
"födda och döda" så är det bara till att pröjsa!

18.00
Har skaffat mig busskort för att spara på bensinen,
men på något konstigt sätt var det ändå tom tank!
Grabben, som lånat bilen en hel del, fick tanka.
Men självklart med mitt tankkort;-))
Var med och övervakade så att allt gick rätt till!

19.00
Efter tankningen blev jag avsläppt hemma igen, 
medan grabben åkte till sin pappa.
Häller upp ett bad och ett glas vitt,
tänder ljus och kryper ner.
Rätt skönt att få en kväll för sig själv.

20.00
Likt många andra bänkar jag mig framför Melodifestivalen
mumsandes på dagens middag.
Chockas av att jag faktiskt gillar Dead by April,
hur är detta möjligt?
Gillar mixen av skrik och skörhet;-))
Men Loreen är nog ändå bäst!

21.00
Grabbens sängkläder ska tvättas.
Passar på att hänga ut dem över natten,
blir lite utav en "dödschock"
- inte ett kvalster kommer överleva detta!

Må gott alla och hoppas din dag varit lika bra som min!