onsdag 4 november 2009

Fika i Haga

Idag åkte syrran, mamma och jag ner till Göteborg för att hälsa på pappa som är inlagd på Sahlgrenska. Vi passade på att åka i god tid så att vi hade tid över för en fika i Haga. Det är mysiga kvarter och vi fick lust för shopping vilket inte det fanns tid till såklart! Får bli en annan dag;-))


Vi fikade på Caféva, ett mycket mysigt café med god mat och fika. Syrran och mamma var lite hungriga så de åt mat men jag var bara fikasugen så jag slog till med en kladdkaka med vispgrädde. Vi hade en riktig mysig stund på fiket innan vi kikade in i butiken som låg vid sidan om där jag köpte mig lite goa badkulor - gissa vad jag kommer att göra i helgen;-))

Sen gav vi oss av i rusningstrafiken till Sahlgrenska för att träffa pappa! Ja det är ju en story för sig för inte hade de opererat honom idag heller inte;-)) Stackarn hade haft en långtråkig dag å fattar ni eller men alla radiokanalerna var finska kanaler - måste vart ett rejält misstag när de installerade detta eller var det rea måntro?

När vi sitter där och snackar gör sig bloggvärden påmind via sms dock! Stackars goa Anni som lade ner tankar och energi på hur operationen gått och där satt vi med en superpigg pappa;-))

1 kommentar: