lördag 21 november 2009

Lördags-Linsen, form

Nu har jag snart en fotoutmaning varje dag funderar på om jag verkligen hinner med att arbeta;-)) Hittade Lördags-Linsen nyligen och tänkte bidra med en bild som jag tog idag. Veckans tema är form.

Det härliga med bilden är att jag hade missat att ändra inställningen på vitabalansen sen jag fotade senast mycket oprofessionellt jag vet. Den var inställd på lysrör och det fanns det ju naturligtvis inte ute;-)) Men jag tycker att bakgrundsfärgen blev lyckosam. Men framför allt gillar jag formen av fröställningen.

17 kommentarer:

  1. Ibland kan man vara glad att man gör misstag. Färgen blev fin.

    SvaraRadera
  2. De här fröställningarna är verkligen vackra!

    SvaraRadera
  3. Men du, nog för att man ska stå för sina misstag men man behöver inte berätta att man gjort fel - framför allt inte när resultatet blir lysande!

    SvaraRadera
  4. Det där är nog en bland de finaste formerna i vår natur tycker jag! Jag gillar det spretiga och ändå så harmoniska i denna blomma (fd)

    Och visst blev det en fin effekt med lysrörsljus! Kan vara riktigt bra och utvecklande att misslyckas ibland! :O)))

    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  5. Haha..ja, de e samma som mig....
    för ca 1 månad sen upptäckte jag dessa fotoutmaningar, å nu har jag som dig... 1 varje dag... å ibland 2...
    Mycket fota blir det... men skoj är det....
    Härliga former som naturen bjuder på....man upptäcker ju fler och fler....

    ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  6. Heisann!

    Takk for hilsenen på min blogg. Skikkelig koselig at du titta innom.
    Ang fotoet, så er mitt motto "Ikke så gæ´ær´nt (otur?) at det ikke er godt for noe!"
    Det er alltid sant, og alltid like godt å tenke på.
    Fotoet ble suverent!
    Fortsatt god helg, sola har skint i hele dag her også ;:O))

    SvaraRadera
  7. Inget ont som inte har nå't gott med sig. Mycket lyckat "fel" :-)

    SvaraRadera
  8. Jag tyckte det blev väldigt lyckat! Ibland måste man bryta mot reglerna för att få något häftigt!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Ett super fint kort på den frostiga fröställningen:)

    SvaraRadera
  10. Jätte bra gjort, snyggt resultat!

    SvaraRadera
  11. Det kanske blev en annan bild än du tänkt dig från början, men absolut inte sämre. För att få fram mer konstnärliga effekter så måste man våga experimentera med inställningarna. Det är absolut inte förbjudet.

    SvaraRadera
  12. Grattis! Du är utvald till finalist hos www.lordagslinsen.wordpress.com.

    SvaraRadera
  13. Grattis - du vann hos lördagslinsen! Du får bestämma tema till denna vecka. Hör av dig till oss senast fredag! Du kan gå in på min sida (lämnar länken här) och lämna en kommentar där så fixar vi det!

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Grattis till vinsten! Du hade en riktigt fin bild, så det var du värd! Ska bli spännande att se vad du hittar på för tema till på lördag.

    SvaraRadera