tisdag 5 januari 2010

EFIT - 5 januari 2010

Så kul dags för årets första EFIT - detta kan jag ju inte missa;-))

00.00
Sitter här och kikar runt bland bloggarna
nyss hemkommen från Fuerteventura.
När jag lämnade ön var det 24 grader plus
och när jag kom hem minus 17
en häftig temperatur skillnad;-))

01.00
Nä nu får jag lämna datorn dags att gå till sängs?
Men först har jag ett par saker kvar att göra.
Jaga grabbarna i säng och gå ut och fota snön.

09.00
Det har verkligen varit gott att få sova i min egen säng
men nu är det lite att ta hand om
dvs tvätt i mängder.
Men först vill jag ha lite frukost,
även om kylen gapar rätt tomt!
Stor grabben fixar sig en tallrik havregrynsgröt
en bra vana nu när han ska plugga till sjuksköterska!

10.00
Under veckan sänkte vi värmen i huset
nu behöver den verkligen upp igen.
Det är skönt att ha en öppen spis att tända i dessa lägen.

11.00
Är på stormarknaden för att fylla på förråden
funderar på om det inte är bakdags
jag är ju ändå ledig mellan tvättmaskinerna;-))

12.00
När jag kommer hem håller maken på och donar
med saker han är bra på!
Skottar, fyller på spolarvätska, kollar så att småfåglarna har käk osv.
Men nu tycker jag det är dags för förmiddagsfika!

13.00
Maken hämtade hem posten
som grannen tagit in.
Massa kul att läsa in sig på
inte en enda räkning.

14.00
Min kära mamma hade gjort pannbiff
som stod i kylen och väntade på oss.
Snacka om att grabbarna njöt
av att äntligen få svensk husmanskost igen.
Tänk va bra att resa bort ibland;-))

15.00
En vecka utan datorer för grabbarna
och nu är de igång igen.
Får väl låta dem hållas under dagen
innan jag börjar tjata igen;-))

16.00
Maken och jag tar en runda i vinterlandskapet.
Måste säga att det är attans vackert.
Skönt att få röra sig lite
men nedrans vad det biter i kinderna av kylan.

17.00
Åker en vända till svärfar som fyllt 92 år.
Jag som tänkt hålla igen efter resan
finner mig själv mumsandes på tårta.
Kul att få berätta om storgrabbens studieort
eftersom svärfar är från trakterna
Halmstad nästa är det som gäller!
Är det någon som har ett rum eller lägenhet att hyra ut?
Svärfar bodde i Kärleken, där fanns en minnesvärd busslinje
"kärleken - sjukhuset - kyrkogården"

18.00
När vi kommer hem från svärfar fixar jag lite käk till grabbarna.
Lite enkelt käk blir det även om det är afton,
det räcker med tanke på allt vi ätit på Fuerteventura.

19.00
Allt är inte kul med att komma hem igen!
Var kommer all disk ifrån
förra veckan var det ju bara till att resa sig och gå
varför finns det ingen sådan service här?

20.00
Snacka om att vi fått smak för vitt bröd
under semestern.
Så varför inte fixa till lite nybakt inför morgondagen.

21.00
Sitter i TV-soffan och redigerar kort från resan
på tv visas "Kenny Starfighter" en födelsedagspresent
som maken fick av barnen.
Det är mysigt att sitta här och lyssna till alla skratten.
Ja nu vet ni vilken filmsmak maken har;-))

22.00
Tusen tack Kungsörnen!
Bara ett paket jäst och 6 dl ljummet vatten så...

23.00
Dessa kom till maken
från goda vänner som bor i Hofors.
Länge sedan jag såg en så vacker bukett och
den doftar ljuvligt.

Med denna bild vill jag tacka för idag
och hoppas att även ni haft en bra dag!


14 kommentarer:

  1. Har bara snabbkollat din dag och såg attmaken gillar Kenny Starfighter, tror nog att Galaxy Quest skulle kunna vara en film i hans smak.

    SvaraRadera
  2. full dag =) Underbar bukett!!! =)

    SvaraRadera
  3. Ojoj, stor tempskillnad mellan Kanarieöarna ja och hemma. Var som då vi skulle hem därifrån för knappt 2 år sedan och ser när vi är på flygplatsen att det är -20 hemma.. men det gick ju det också :)

    Bättre idag och fick mig 5½timmes sömn!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem! Har saknat dig ♥

    SvaraRadera
  6. Kul att se din efit-dag! Har hört någonstans att halva nöjet med att resa är att komma hem... ;D

    SvaraRadera
  7. Kikar på ditt EFIT.

    Blir bra avundsjuk när ni har varit på Fuerteventura. Var där för 7 år sedan med sväris och min yngsta dotter. var bodde ni? Vi bodde i Jandía

    Förstår det måste vara stor omställning att komma hem till kylan.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du fick till en EFIT! Å så har du mage att klaga på att grabbarna sitter vid datorn ;-)

    Men du, dottern och jag har diskuterat vad det beror på att vi två är så känsliga för bildformatet på teven och andra inte verkar bry sig (läs familjens fyra karlar) - nu ser jag att din man tittar på teve i totalkajko format, jag skulle aldrig stå ut. Hur gör du?

    SvaraRadera
  9. hej o välkommen hem från semester
    stackars er som kom från plus 24 till minusgrader, ni måste ha frusit en del

    SvaraRadera
  10. Kikar in på din dag, härliga bilder!

    Kan tänka mig att det blir kontraster mellan varmt och kallt när man kommer hem igen!

    Caroline

    SvaraRadera
  11. Kikar in för att se hur din dag var. Här ska vi också baka (i morgon). Det ska bli lussekatter, jag ligger lite efter i bakningen :lol:

    SvaraRadera
  12. Nu har jag tittat lite mer ordentligt. Vad skönt med semester i värmen, välkommen hem till rysskylan ;-)

    SvaraRadera
  13. Välkomna hem!! Stor kram!

    SvaraRadera
  14. FÖrstår att det var en del att tvätta efter en resa sådär.. :-) Häftig skillnad i temperatur med.. *brr* Fast jag gillar det här kalla och goa vädret.. :-)
    Kram

    SvaraRadera