måndag 3 juli 2017

Målmedveten som få


Detta är Arena Älvhögsborg!


Här har jag månadskort. Betalar 358 kr/månad. 
I vanliga fall nyttjar jag kortet ca 2 ggr/vecka,
vilket gör att det blir ca 32 kr/pass.
Det är en helt ok investering i min hälsa!

Men så kommer sommaren!
Då kan man kalla mig sponsor till Arenan.
Maj, juni, juli och augusti är månader jag knappt sätter min fot innan för entrén.
Detta måste det bli ändring på!

Förra veckan gick jag dit för att träna på gymmet.
Börja snacka med personalen i kassan, 
ojade mig lite för hur dyrt det var med tanke på mina få besök.
- Du kan ju frysa kortet en månad, sa tjejen i kassan.

Men hallå!
Jag behöver ju röra på mig,
det är inspiration jag saknar!
Döm av min förvåning när hon ger mig ett värdekort på ett besök hos en av ställets PTs.

Redan dagen efter är jag på plats!

Efter samtal om vad jag vill med min träning landade vi i ett program.
Nu är planen 2 pass/vecka över sommaren.
Å vet ni jag tror på mig själv här!
För mitt mål är att bygga upp min kropp så att jag kommer orka med att vandra nästa sommar.
För hur ska jag inte kunna hålla motivationen uppe inför något som jag längtar till så mycket?
Ben, rumpa, core och hållning är övningarna jag ska fokusera på.
Efter det kan jag hänga i crosstrainern eller gå ut och simma.

Så detta gjorde jag i lördags!
Först ett pass inne för att avsluta med simning
innan jag satte mig i solen och åt min lunch lyssnades på Per Gessles sommarprat.

Nu är jag på gång! 
Hoppas du är det också :)

1 kommentar:

  1. Efter det kan jag hänga i crosstrainern eller gå ut och simma.


    Royal1688

    SvaraRadera