lördag 4 april 2009

En vårlig heldag som heter duga


Dagen började med att jag hängde en tvätt till tork ute.
Gissa om det luktade gott när jag tog in den på kvällen?

Tog med mig maken till Pelargonmuseet som ligger på Orust.
Gick runt och drömde oss bort ett tag!
Sen shoppade jag loss.

Det blev pelargoner, sättpotatis ska sätta några i växthuset och hoppas på tidig skörd!

Därefter åkte vi vidare till Ellös.
In i bageriet och där köpte vi oss varsin mumsig macka
Maken tog naturligtvis en kaka oxå♥
Men bageriet var även ATG-ombud vilket jag inte tror är
så vanligt
Så vi köpte en lott.

Ut och ner till stranden för att njuta av vår fika.

Tyvärr ingen vinst!
Vi hade det helt underbart - solen värmde oss och mackan var mumsig
och kolla vår vy när vi åt den går inte av för hackor;-))


Sen åkte vi till Uddevalla och passade på att gratulera syrran sambo.
Turligt nog blev vi bjudna på lunch Bohuslänsmuseum.
Satt ute i solgasset och mumsade.

Väl hemma så blev det årets första grillkväll + en pava rött;-))

Behöver jag kanske säga det att dagen har varit bra;-))

3 kommentarer:

  1. Nä det behöver du inte, låter helt underbart!
    Åh tänk, att när jag såg krokus o havsbild gick det upp ett "liljeholmens".
    Ja våren var här och spred livsglädje, inatt har det dock regnat ...tvätten ute...idag gråmulet och disigt men kanske kan det klarna och spricka upp!
    Kram Evis

    SvaraRadera
  2. Åh, vad glad jag blev att hitta dig här!!!!!!!!

    Och vilken snygg blogg du gör. Jag vill också kunna lägga in bilder mitt i och få sådär snygg layout. Hur gör du?

    Fina bilder du bjuder på.
    Synd på trissvinsten.
    KRAM vännen!

    SvaraRadera
  3. Nu du, nu har du redan något att hämta i min blogg - här får du inte gömma dig så länge ;-)

    SvaraRadera