söndag 5 april 2009

Lipsill, humla & spirande grönska

Jag har blivit kallad lipsill idag!
Men det tar jag;-))
Men faktum är att jag blev rörd till tårar när jag läste dagens inlägg hos Anni.
Tyvärr kan jag inte länka så...

Hon har gett mig en utmärkelse - nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med den?
Hur ska jag kunna spara denna utmärkelse i min blogg?
Jag är ju stolt som en tupp !
Shit pommesfrittes nu blir jag ju nervös måste ju tänka på att leva upp till detta;-))


Dagens middag blev soppa
inte kokades den på en spik inte utan massa goda grönsaker hackades i
samt lite god nötfärs.

Varsågod smaka gärna;-))

Efter middagen tog jag ett varv i trädgården
gluttade in i växthuset och vad får jag se ....
...om inte...
... jo är det inte?...
... visst är det?...
... det fungerade alltså!
Till morsdag förra året fick jag en Hortensia av min stora grabb.
Tyckte inte om att offra den i höstas utan hela krukan grävdes ner i växthuset
gamla ekblad räfsades ihop och bäddade in Hortensian och ...
....
... ärligt talat jag har glömt av den tills idag!


Å vad sägs - årets första humla mumsade på mina krokusar
Men glöm inte att en humla gör inte en sommar så plocka inte undan vinterkläderna ännu♥

3 kommentarer:

  1. Hortensia är en av mina älsklingblommor - men jag har ju så många... (älsklingsblommor - inte hortensior).

    Och så har jag skickat ett förklarande mejl till dig, så snart fixar du både att länka o en del annat ;-)

    SvaraRadera
  2. Men Du go´a sötlök - Du är sååå värd en utmärkelse!!! =D
    GRATTIS!

    Må gott min go´a vän!

    KRAM på Dig!

    SvaraRadera
  3. Ok, nyttförsök att kommentera!!
    Vilken ögonfröjd du bjuder på Tack!! Glädjetårar är ok att bli kallad llipsill för de gör så gott!!
    Känner doften från soppan och jord/vårdodt från växthuset!!
    Sen hörde jag humlesurret direkt när jag såg den sötingen!!
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera