tisdag 14 april 2009

TisdagsTema - Godis

Snacka om att få blodad tand när det gäller fotografering! Ger mig raskt i kast med TisdagsTema där dagens tema fotades under påskhelgen - grabbarnas gotteskålar!

Maken låg i hög feber och orkade inte upp på vinden för att plocka ner de sparade påskäggen - så därför fick det istället bli välfyllda gröna skålar till grabbarna ♥

Sägas kan att det även var en vit skål fylld med godis till påskkärringarna som dök upp - familjens egen lilla kärring åt flest godisar ur den skålen - hoppas att inte så många orkar läsa ända hit;-))

7 kommentarer:

  1. Stackars, stackars pojkar som inte fick traditionella påskägg utan godis som om det var vilken lördag som helst...

    Och jo, jag läste hela vägen!

    (Men sådana där fläckiga ägg har jag inte fått tag i, jag måste ha sådana till nästa års tittägg så om du ser några kan du väl köpa ett gäng till mig?)

    SvaraRadera
  2. Ja de får nog men för livet..precis som mina 18 o 20 som inte fick några!! hann liksom inte med!!! Man kanske inte får vara mamma då????

    De där fläckiga äggen var slut både på Maxi o Willys redan skärtorsdag!!! Jag brukar alltid köpa!

    Förlåt luras jag??
    Jag har liksom ingen blogg!!
    Är så tacksam att ni andra är så flitiga!
    Nu pillade jag på nå´n uppföljningsknapp.. får du min mailadress då tro??
    Testar! Annars kan du få den i morgonom du vill!
    Kram o gonatt

    SvaraRadera
  3. Jodu bilden....rabarberknopp!!!!!
    Haha!! jag har funderat på nån musunge i närbild och nån hjärnvindling!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Då kanske vi inte hade behövt oroa oss och starta en godisinsamling.... ja, jag läste också ända ner;)

    SvaraRadera
  5. Emsa - ingen e-post adress men min är favourite_mum@hotmail.com! För nu är jag så nyfiken;-))

    SvaraRadera
  6. Fortsätt fota! Läcker bild!

    ..ända hit och ända hit... Jag läste ALLA dina nio rader. Och jag såg nog. Men det kan du väl ha. Det var ju påsk. Och du har ju inte så mycket att oroa dig för...

    som sagt.

    Förresten. Jag åkte både till stora stan, och lilla stan - fyra affärer efter prickiga små godisfågelägg. Men de var slut. INNAN påsk!

    SB%&/€#"Q°°§§€%

    SvaraRadera
  7. Nyfiken i en struuut????
    Kolla mailen!

    Kram

    SvaraRadera