torsdag 21 maj 2009

En ledig dag sitter fint


Idag är det helgdag och jag har njutit av en extra ledig dag. Det är så vackert och grönt ute - gläds åt alla nyanser av grönt. Lite rött skadar inte heller, eller? Dessa hjärtan bjuder jag Tindra på som ifs helst ser värden i blått men som säkert njuter av hjärtan♥


Startade med att hämta grabben från Säve - han har varit i Cambridge. Snurrigt värre dock för jag hade fått fel tid vilket innebar att jag fick två timmar att göra vad man ville på!
Tog kameran och gick en runda - lite kort fick jag till samt lite välbehövliga steg.

Lunchen blev grillade revben - kokar tjocka revben i buljong först och sen på grillen för färg och smak. Gottgott!

Tog en runda i 5 kilometers spåret och kan säga att jag är riktigt nöjd. Lufsade på mer än hälften - färgen på nyllet liknade en väl-mogen tomat;-))




När kvällen så kom ordade maken och jag en whisky provning. Lovar att jag verkligen gjorde mitt bästa men måste ändå säga att jag helt klart har andra favoriter♥
Kan väl säga det att chokladen slank ner mycket lättare!








4 kommentarer:

  1. Här har maken så många whiskyslattar efter festen att han kan göra en ordentlig provning, själv gillar jag inte whisky alls!

    MYCKET roligare med chokladprovning!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar både Whisky och Choklad jag! =D

    SvaraRadera
  3. ...Du Anne-Lie, de där hjärtanen vände jag på och drog ut lite...så fick jag små båtar med en gubbe i, då jag var barn. ;o)

    SvaraRadera
  4. Och jag som gillar whisky. Och ja... Choklad förstås. Men det har jag aldrig testat tillsammans med whisky. För mig är det två goda ting som kräver varsitt fokus. :o)
    TACK TACK för vykortet som kom i onsdags. Blev så glad. Lät som en rolig semestertripp. Vad sa mamma?

    Kram!

    SvaraRadera