söndag 3 maj 2009

Fototriss - så här ser det ut där jag är idag

Med tanke på hur långt Sverige är ser jag fram emot att titta runt på andras tolkningar av Fototriss denna veckan för att se hur långt våren har kommit.

Har varit ute på fotorunda samt en vandring denna helgen så kortena är från i fredags och lördags - lovar att det inte hänt så mycket sen dess;-))


Det finns knoppar på Liljekonvaljen...



... slånbärsbuskarna står i full blom...


... även smultronen har fått blommor!

Fototriss - fåglar

13 kommentarer:

  1. Mmm härligt ! Dina fotografier visar att våren är HÄR!!! Tack för det!

    SvaraRadera
  2. Så vackert !!! En månad tills det ser ut så där här jag bor :)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder. Min favoritblomma är liljekonvalj - älskar doften den sprider i hela trädgården. /dahlarna

    http://dahlarna.blogg.se/2009/may/fototriss-3-maj.html

    ps. för att få mer kommentarer till ditt inlägg borde du se till att ha möjligheten till att skriva in namn som en profil.

    SvaraRadera
  4. Oj, vilk fina vårbilder. Tänk att smultronblommorna blommar redan. Men min röst går till liljekonvaljen med sin ljuvliga doft.

    SvaraRadera
  5. Fint med alla blommor som lovar sol och sommar!

    SvaraRadera
  6. Fina bilder, den sista blir favoriten. Vi har också smultron, men ännu inga blommor.

    SvaraRadera
  7. Försommar! Vackra foton. Inga liljekonvaljer till skolavslutnigen. Jag önskar alltid att våren skulle vara lite längre. /Amanda

    Min adress: http://fotomix.bloggsida.se/

    Kommenterar som "trasig" via Google

    SvaraRadera
  8. Det är mer vår hos dig än hos mig, det är bara att konstatera

    SvaraRadera
  9. Lljekonvaljen blir min favorit. Tänk att den redan har knoppar!

    SvaraRadera
  10. Ååååh!
    Liljekonvaljen och smultronen. Du lyckades pricka mitt hjärta direkt.
    Mina absoluta sommarfavoriter.
    Och ljuset som faller magiskt i bilden på liljekonvaljebladen. Mmmmyser...

    Sköt om dig min söta vän.
    Tänker på dig. Saknar dig!

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Vilka fantastiska bilder!!

    Det är ju alldeles tokigt nu, har sett de första syrenblommorna men jag har ju inte kameran med mej!!
    Det är ju drygt en månad tills skolorna slutar!!
    Kanske jag kan visa om jag inte ligger nerbäddad i morgon!!


    Ta väl vara på dej!

    SvaraRadera
  12. Underbara bildero ch det är så härligt med våren.

    Kram på dig,
    Maria

    SvaraRadera
  13. Det är härligt att se hur det framskrider nu. Fina bilder.

    SvaraRadera