tisdag 26 maj 2009

Njutfulla gubbar

Härlig dag idag! Först brandskyddsutbildning - nyttigt värre! Vet ni det att en brandvarnare har bäst-före-datum? Ca 10-15 år kan man räkna med att den håller - så det blir till att invenstera i nya för familjen.

Utbildningen hölls i min hemstad så därför åkte jag hem igen och jobbade vidare från "kökskontoret"! Passa perfekt för jag hade minnesanteckningar att skriva samt jobba vidare med ett långsiktigt folkhälsoprogram. Påväg hem slank jag in på närbutiken och handlade lite! Det blev en liter Belgiska jordgubbar som jag kunde ha att mumsa på när jag jobbade! Inte så goda som svenska men ändå helt okey.

Tisdagskväll betyder vattengympa så där har jag varit å gissa vem som glömde baddräkten? Nej nej inte jag men min lilla mamma;-)) Som tur var kunde hon låna!

Idag har maken och jag förlovningsdag å det måste ju firas - eller hur! 23 år har vi samlat ihop! Å minns dagen så väl för vi förlovade oss en måndag innan Janne gick till sitt jobb som brevbärare så det var tidig tidig morgon. Vi hade inte sagt något till någon så det var kul att höra hur diskussionerna gått vid frukostborden bland släkt och vänner när de läste tidningsannonsen♥

Hur vi firade? Jo jag kan väl säga det att alla i familjen inte var medvetna om vad som hände i dag för 23 år sedan;-)) Men jag hade fixat glass till alla!

Hoppas ni haft en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Hej! Du jobbar med folkhälsoprogram... Blir lite nyfiken bara, på vad du har för jobb? Själv är jag sjuksköterska och chef på en liten Vårdcentral och var ganska nyligen på brandutbildning:)
    Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  2. Det finns gubbar o det finns goa gubbar...

    SvaraRadera
  3. Yes, det är mina söner. 24 och 21 år.
    Ha det bra!
    Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  4. Vi har svenska för fullt här nu!...men de är växthusgubbar de. Till skolavslutningen kommer de som alla väntar på! ;o)
    ...utom jag då förstås, som givetvis är allergisk mot även dem jag. Så jag får hålla mig till min egen "gubbe" jag! ;o)

    Ha en BRA dag!

    Kram på Dig

    SvaraRadera