torsdag 28 maj 2009

Brandövnings info



Var på brandövning i början av veckan! Mycket matnyttigt och sen även lite träning. Men jisses vad snabbt pulvret släckte elden när jag skulle fota - eller är det fördröjningen på kameran kanske;-))

Några tips:
  • Kolla batteriet i brandvarnaren
  • Om brandvarnaren är över 10 år kan rökdetektorns kapacitet minskat/slutat - köp nya!
  • Kör ej tvättmaskin/torktumlare/diskmaskin när du ej är hemma!
  • Fundera på värdet av mysfaktorn med värmeljus - speciellt i badrummet!



Bjuder på en repris bara för att bilden passar i dagens tema Men om det går galet ring 112 så får du hjälp oftast av en snygg glad man;-)) men glöm inte att det finns en och annan snygg glad tjej oxå!

Var rädda om er!

Imorgon ska jag gå på After work med jobbarkompisar. Ska bli kul för jag har inte hunnit lära känna dem så väl privat ännu - har ju inte jobbat 1 år ännu! Lite bad timing bara för på lördagen ska här vara 18 års kalas! Så på lördag är det upp i ottan och köra igång.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Hoppas att du hade en trevlig After Work!
    Lycka till med 18-årskalaset.
    Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  2. *hihi* Du är kul du...
    Jag har bra koll på brandvarnarna här hemma. Men jag tror de är lite felplacerade. Det tjuter hipp som happ bara man öppnar ugnsluckan. Barnen är så vana vid falsklarm att de kanske inte reagerar när det verkligen gäller... ;o( Det är dumt, förstås.
    Ha en skön helg. Och ät lite jordgubbar. Jag åt jordgubbspaj i går på jobbet. Det var så oförskämt gott. Kunde unna mig det, tyckte jag. Det var min sista jobbdag, nämligen. Och nu har jag semester. 8 veckor!

    Njuuuuter!
    Kram!

    :o)

    SvaraRadera